Ove55 0 Postad 18 November , 2008 HUMMINBIRD På framsidan står det: PiranhaMAX20 240 Vertical Pixels På baksidan står det: HUMMINBIRD Techsonic industries inc. EUFAULA.AL Made in USA På undersidan står det PMAX 20X serial #3123003-0104 märkt CE V Patents Pending Mina frågor är; Den här enheten visar bara i fot och inte i meter – för att kunna visa i meter måste jag då köpa en ny huvudenhet eller går den att programmera om? Har jag fattat rätt att vissa modeller är internationell och dom kan visa i meter och att det gäller Humminbird MAX20 ? Om jag måste köpa en ny passa kablarna som jag har in på baksidan? Passar den till givaren som jag har nu? Vilka kablar – anslutningar följer med? På baksidan använder jag uttaget till vänster (det större) och det i mitten – jag antar att det är till givare och strömförsörjning eller? Vad används då uttaget till höger (det mindre) till? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenbja 9 Postad 18 November , 2008 Hej !! Sök på Humminbird så får du besked att det inte går att ändra från fot till meter om enheten är köpt i USA eller Canada, är det kanske så med din själv har jag en Garmin och där går det bra att ändra mellan fot och m M.H.V Kenbja Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
miki2 0 Postad 20 November , 2008 Har samma problem med min. Den har tidigare visat meter... Jag är övertygad om att det går men man måste säkert kunna en knappkombination. Jag lyckades av misstag komma in i någon skum meny som man i normalt fall inte kommer in i, det var efter det som den stälde om sig. Har dock inte lyckats att ta mig tillbaka till den igen. Var lite stressad och visste då inte hur jag skulle kommaur menyn och avslutade till slut med att rycka strömmen. Nu visar den fot och farenheit. Fot kan jag leva med men jag vill ha tillbaka våra celsius grader! /Miki Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mangen5 0 Postad 22 November , 2008 Om enheten är tillverkad för USA/Kanada så finns inte möjligheten till att byta till metriskt system. Om enheten är tillverkad för den övriga marknaden så kan man välja mellan metriskt eller fot... Tyvärr vet jag inte hur detta ställs om i menyn i det fall där enheten är internationell, men det borde inte vara några svårigheter utan det borde ligga under inställningarna. MVH Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
knota 2 Postad 22 November , 2008 Har skrivit om detta tidigare någonstans, en kompis råkade ut för detta att meter&celsius försvann, han fick skicka det till svenska agenten för att fixa det, dom ordnade det fast garantin gått ut, han gick via inköpsstället. Där var det. http://www.maringuiden.se/forum/;thread=242509&highlight=HUMMINBIRD Senast ändrad av knota | 22 november 2008 | 18:41 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser