Steve_Drake 1 Postad 15 November , 2008 Tänkte köpa mig en Eagle 642i. Har funderingar på att låta en kompis köpa den i USA. Någon som har erfarenhet av detta? Har de världsgaranti eller hur kan det fungera? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
23an 0 Postad 15 November , 2008 köpte min garmin i USA och den måste jag skicka till england om man ska få den fixad på garantin, men än har den fungerat klockrent. //23an Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
knota 2 Postad 15 November , 2008 Den svenska leverantören vill inte veta av importerade Lowrance/Eagle produkter vad jag läst på andra forum, även info sidan om garanti bekräftar detta hos Navpoint. Garantierna gäller bara om apparaten har sålts av en svensk auktoriserad återförsäljare. http://www.navpoint.se/additional_sites/garanti.htm Senast ändrad av knota | 15 november 2008 | 19:41 Senast ändrad av knota | 15 november 2008 | 19:42 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 16 November , 2008 Även om dom skulle vilja så vettefan om dom ens FÅR... Dom verkar iaf inte få ersättning fr Lowrance/Eagle för såna jobb. När jag letade plotter fick jag följande svar när jag frågade om garantiärenden lokalt, för enheter köpta i US: Thank you for your inquiry. If the unit was purchased in the US, it must be returned to the US for service. Lowrance Electronics, Inc., the parent company of Eagle Electronics, solely reserves the right to market its products internationally. We establish an agreement with all U.S. re-sellers that limits their market to consumers or businesses inside of the United States of America or its territories. Lowrance has a long established network of International Distributors who partner with us to provide distribution of its products as well as essential customer service to International consumers, and a host of other elements necessary to retain our positive global exposure. The advantages of this policy allows international consumers to purchase a unit locally and have it serviced or exchanged locally, avoiding long delays from international shipping. International consumers also enjoy an extra year of warranty protection (two full years) compared to US consumers. For this reason, dealers and distributors are not required to provide service to units purchased outside of their area of responsibility. If a unit requires service it will need to be returned to the dealer or distributor from which it was purchased. Should a unit you purchase in the US require service, it will need to be returned to our facility in Tulsa, OK. All units return shipped internationally will have an international freight charge of $60.00 (US). If you would like to have the unit return shipped to a US address, the shipping cost will be $12.50(US). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser