PCP-Roger 14 Postad 14 November , 2008 Är det någon mer än jag som får ett medd. på skärmen att ett säkerhetscertifikat för sidan inte är ok? -Va f-n nu detta innebär- Roger Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke_Se 3 Postad 14 November , 2008 Japp. Jag får det oxå och det har gått så seeegt på sista tiden... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Minuten 9 Postad 14 November , 2008 japp, jag får detta medelande med. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sativa 0 Postad 14 November , 2008 Inte jag,o sidan går som tåget, peppar peppar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LadyAnnila 2 Postad 14 November , 2008 Ett säkerhetscertifikat används för att skydda kommunikationen mellan servern och en besökare. Om sidan har ett certifikat finns det oftas ett lite hänglås antingen nere till höger vid klockan eller bredvid adressfältet i överkanten. Finns inte hänglåset kan sidan vara säkrad ändå och då ser man det längst till vänster i addresslisten. http:// har ändrats https://. Om certifikatets giltighetstid har gått ut, domännamnet i certifikatet inte stämmer överens med namnet på sidan man besöker och i några andra fall också så kan man få varningar. Om man får säkerhetsvarnning så rekommenderar jag att man tittar på varför man får varningen, har giltighetstiden gått ut kan man fortsätta, men om det är namnet som inte stämmer så bör man nog vara försiktig. Åtminstonde om det gäller att handla och knappa in kontokortsnummer eller liknande. Sysslar med detta dagligen, fast det kanske ni förstod av svaret /Ann-Sofie Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sativa 0 Postad 14 November , 2008 Jag skulle vilja ha dig som granne.Kan man inte be guiden snällt att tillåta en datatråd även om det är ett marint forum. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LadyAnnila 2 Postad 14 November , 2008 /Ann-Sofie Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PCP-Roger 14 Postad 14 November , 2008 Nu verkar det som allt är som det ska igen- får ingen varning längre. I detta fallet så var det så att namnet inte var riktigt, vad kan en sån sak bero på? Hackare framme eller vad tror du som kan detta? Nyfiken i strut....... Roger Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sativa 0 Postad 14 November , 2008 Försök inte hacka dig in här jag var före, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PCP-Roger 14 Postad 14 November , 2008 Försök inte hacka dig in här jag var före Vem startade tråden Roger Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sativa 0 Postad 14 November , 2008 AHA,det var bara bluff,du ville bara skojja till det på fredagkvällen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LadyAnnila 2 Postad 14 November , 2008 Att inte namnet stämmer kan bero på att någon försöker kapa siten, phishing, eller helt enkelt så att teknikerna försöker använda rätt utställt certifikat på fel web-sida, vilket är det vanligaste felet. Dvs företaget har köpt ett certifikat till en viss web-sida men använder det på en annan av sina web-sidor och då blir det fel. Eller så är certifikatet utställt till ett IP.nummer och används på en sida med ett riktigt namn då blir det också fel. Jag kunde själv inte hitta felet som du skrev om, så jag kan bara gissa. Men antagligen är det ett handhavande fel. /Ann-Sofie Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke_Se 3 Postad 14 November , 2008 Verkar fungera nu,,åtminstone för mej.. Jag har inga fler meddelanden och hastigheten verkar normal igen... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser