Capitan 288 Postad 12 November , 2008 Någon som har erfarenheter av svart kapell? Tänkte på värme och måsskit m.m. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
coolbeyron 1 Postad 12 November , 2008 Jag hade svart kapell på min Bayliner 2955 för några år sedan. Varmt som f-n blev det när solen låg på, men det blir det ju alltid under kapellet? Måsskit har jag inte märkt att det skulle varit varken mer eller mindre än det mörklblå kapellet jag hade på årets 3485. Däremot så är det tydligt att måsar gillar att ligga på stora kapell Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 12 November , 2008 Färgen jag har nu drar inte till sig måsar alls. Svart e dock snyggare... Hade blått på min förra båt. Det drog till sig måsar nått så in i helv... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sativa 0 Postad 13 November , 2008 Och vilken färg skall det vara då? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guzzlon 18 Postad 13 November , 2008 Startade en likadan trådifjol vid den här tiden,då jag skulle till å bestämma färg på nya kapellet.Vägde svart mot mörkblåt eller ett ljust kapell.Lyckligtvis så vågade jag beställa ett svart!!Ångrar mig inte en sekund!!!Det blev skitsnyggt!!Har fått många posetiva kommentarer i vikarna denna sommar.Passade perfekt ihop med båtens färg och lite nya svarta stripes.Vad det gäller värme så går det inte att känna någon skillnad mot under det gamla blåa,det blir snorvarmt ändå.Men när solen lyser vill man ju ändå kabba ner . Vad det gäller måsskit så bajsas det minst på min båt,i sommras låg jag en natt mellan en båt med ljusblått kapell och en båt med grönt kapell i en vik med många måsar.Båten med grönt kapell fick mest träff, klar tvåa blev den med ljusblått kapell medans vi i mitten inte fått nån träff alls.Min teori är att det svarta ser ut som vattnet och då bedömms som tråkigt att bajsa på..Så beställ ett svart om det blir snyggast och bryt dig ut ur den marinblåa sörjan!!Å bry dig inte om vad andra tror och tycker.. Lycka till/Andreas Senast ändrad av guzzlon | 14 november 2008 | 19:40 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alfken 0 Postad 13 November , 2008 Har just fått mitt nya sittbrunnskapell, en nyans ljusare än Bavaria blå. Passar perfekt till båtens mörkblåa rand. Tycker att svart låter helt ok, inte så vanligt kanske. Men det ser nog bra ut. En mås sket på mig en gång, då var jag den enda med svart jacka. Så den teorin spricker. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 13 November , 2008 Är 100% säker på att måsar hellre sätter sig på en båt med blått eller grönt kapell jämfört med mitt nuvarande beiga iaf. Detta grundat på min tidigare båt och båtgrannar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 23 November , 2008 Svart får de bli... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nyfiken11 1 Postad 7 December , 2008 Svart här med grafitsvart klart om en vecka. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 21 April , 2009 Svart blev det... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CaptainHowdy 1 Postad 24 April , 2009 Det är riktigt snyggt med svart. Jag vill ha vit/beige på min, men satt ett blått på som inte var så gammalt när jag köpte båten. Men när det går sönder så Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bobban 0 Postad 24 April , 2009 Snyggt kapell, men vad kostade detta? bobban Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 12 Maj , 2009 Endast 29000kr.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fredrik_w 0 Postad 12 Maj , 2009 Som hittat... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser