magus 0 Postad 11 November , 2008 har ett kylnings problem på min evinrude 30hk.. böt impeller i våras och har väll inte varit ute så mycket med den i sommar men nu på hösten har jag varit ut en del, men den kyler inge på låga varv.. det kommer inge vatten ur skallerstrålen när man typ har jätte låga varv, men det ryker ur slangen när det inte kommer vatten ,men så fort jag gasar lite så kommer det vatten...har blåst i slangen med tryckluft och då kommer luften ut nere på riggen! så inget stopp eller hinder verkar det va .... kan det va nått inuti motorn eller nån som har nå förslag.... mvh : magus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 11 November , 2008 Ett vanligt fel på dessa modeller är att pumphuset är skevt,byt vattenpumphus så fungerar det nog sedan.det finns en grej till fast lite ovanligar, tätningen för kylvatten röret under motorblocket gummit ändrar form så det blir en strypning,men enklast o kolla pumphuset först. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser