Danne_racer 0 Postad 15 Juni , 2004 Jag har ett problem men min johnson -75 25 hks Bensinen kommer inte fram till förgasaren som den ska, jag får pumpa på blåsan hela tiden för att hålla den igång. Bensinpumpen är bytt och nu undrar jag då vad som kan vara fel ? :-| tänkte göra ett komp prov på motorn och se hur det ser ut.. Tacksam för svar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas_LLA 0 Postad 15 Juni , 2004 Testar att svara dej. Sprickor i slangen? Taskiga tätningar? Dålig backventil? Lite tips bara som jag själv skulle testa. /Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Danne_racer 0 Postad 15 Juni , 2004 Alla slangar är bytta slangklämmor överallt.. Vad menar du med backventil ? den sitter i bensinpumpen väll ? och den fungerar eftersom pumpen är ny, den gamla pumpen var troligtvis fungerade med.. Tack för svaren Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas_LLA 0 Postad 15 Juni , 2004 NP Men sitter det inte en backis i tanken åxå? /Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas_LLA 0 Postad 15 Juni , 2004 Eller i blåsan... Tycker att det borde finnas en på bränslet mellan tank och pump. /Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Danne_racer 0 Postad 15 Juni , 2004 Har inte tänkt på det. tanken sitter det ingen iaf (Biltemas tank), troligen sitter det i blåsan ska kolla upp det imorn. jag har tänkte på om det kanske är något fel med kompritionen eftersom pumpen går på det.. ska kolla det imorn med Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas_LLA 0 Postad 15 Juni , 2004 Ok lycka till /Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 15 Juni , 2004 backventilen sitter väl i själva kopplingen i änden på bensinslangen? typ som en kula eller nåt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas_LLA 0 Postad 15 Juni , 2004 >>>Sardaukar<<< Jupps, precis vad jag menar. Motorn kan välan omöjligt suga direkt från tanken. varför då pumla ?? /Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 16 Juni , 2004 pumla? var ett nytt utryck :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Danne_racer 0 Postad 16 Juni , 2004 Okej tack för svaren.. men vart får man tag på en sådan backventil och vart på slangen ska man sätta den ? kollade på biltema men de hade ingen. så här ser min slang ut just nu http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=345&iItemId=13228 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 16 Juni , 2004 Det är väl en backventil i slangkopplingen? :roll: Måste va nåt annat fel.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Nisse Postad 16 Juni , 2004 Kulventilerna i slangkopplinen är helt öppna då kopplinen anslutits, backventilen brukar sitta i blåsan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Danne_racer 0 Postad 16 Juni , 2004 okej tack.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser