Gå till innehåll
onsdag 12 februari 2025
Danne_racer

Johnson 25 ingen bensin ?

Rekommendera Poster

Jag har ett problem men min johnson -75 25 hks Bensinen kommer inte fram till förgasaren som den ska, jag får pumpa på blåsan hela tiden för att hålla den igång. Bensinpumpen är bytt och nu undrar jag då vad som kan vara fel ? :-| tänkte göra ett komp prov på motorn och se hur det ser ut.. Tacksam för svar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Testar att svara dej. Sprickor i slangen? Taskiga tätningar? Dålig backventil? Lite tips bara som jag själv skulle testa. /Thomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Alla slangar är bytta slangklämmor överallt.. Vad menar du med backventil ? den sitter i bensinpumpen väll ? och den fungerar eftersom pumpen är ny, den gamla pumpen var troligtvis fungerade med.. Tack för svaren

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Eller i blåsan... Tycker att det borde finnas en på bränslet mellan tank och pump. /Thomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har inte tänkt på det. tanken sitter det ingen iaf (Biltemas tank), troligen sitter det i blåsan ska kolla upp det imorn. jag har tänkte på om det kanske är något fel med kompritionen eftersom pumpen går på det.. ska kolla det imorn med

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

backventilen sitter väl i själva kopplingen i änden på bensinslangen? typ som en kula eller nåt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

>>>Sardaukar<<< Jupps, precis vad jag menar. Motorn kan välan omöjligt suga direkt från tanken. varför då pumla ?? /Thomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är väl en backventil i slangkopplingen? :roll: Måste va nåt annat fel..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Nisse

Kulventilerna i slangkopplinen är helt öppna då kopplinen anslutits, backventilen brukar sitta i blåsan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...