Gå till innehåll
onsdag 12 februari 2025
Gäst ketil

Motortrøbbel 50 Evinrude 90-91 mod

Rekommendera Poster

Gäst ketil

Hei på dere.Vil gjerne takke for en fin side med mye nyttig Er norsk, men håper det går greit Jeg har en 50 HK Evinrude 90 eller 91 mod. som jeg har trøbbel med. Kjører med oljen rett i bensintanken. Den begynner å fuske etter at den har gått en tre kvarters tid i strekk. Og da er det som om den bare går på en syllinder og jeg må ruse den veldig for at den ikke skal stoppe. Når jeg setter den i gir kveler den seg og stopper. Den har vært slik for meg en gang før for ikke så lenge siden. Byttet bensin\oljen og kjøpte ny tank da den var tæret mye innvendig. På noen småturer gikk den bra, helt til den begynnte igjen på en lengre tur.Det virker som den får bra kjøling, kan det være en av coilene som fusker? Byttet plugger og kjørt med litt kondensfjerner i bensinen uten at det ser ut til å ha hjelpt.Er det noen som harnoen tips til en normann ? :oops:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hejsan granne! Som jag tolkar dej, och jämför det med en bilmotor. (kanske fel) Men har du provat byta kondensator i tändningen?? /Thomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst ketil

Nei har ikke prøvd det.Men kansje det er et forsøk verdt. Er det noen mulighet for å se om den trenger utskiftning?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst ketil

Ok takker for tipset. Skal forhøre meg om litt pris og utskifting

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...