knacke 0 Postad 5 November , 2008 E på väg att köpa min första båt som e en bayliner 2052 men undrar bara vad LS står för har hittat både utan LS å med men ser ingen skillnad, Å går de att typ kapa utt plyffaskivan som golvmattan e limmad på eller sitter den inplastad i inne skrovet om ni hänger med vad jag menar. ursäkta stavningen har lite svårt med den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zinderella 0 Postad 9 November , 2008 Hej kul att du vill avläsna snuskmattan ! För att avlägsna mattan utan att såga mm kan du dränka mattan med förtunning. Detta kräver att du har en gasmask då det inte helt hälsosammt med förtunning. När denna verkat 1 ca:1-3 tim är det bara att lyftabort mattan och torka upp limresterna. LS har jag ingen aning om vad det står för men kanske EXTRA tjocka mattor ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
knacke 0 Postad 9 November , 2008 jo jo få bort mattan e nog inga problem men kan man plasta rätt på plyffan eller skall man ta bort den, tack för tippset med thinner. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Killroy 0 Postad 11 November , 2008 Tacka vet jag heltäckningsmatta!!! det gosigaste som finns... o gärna i HELA båten.... Only in the united states... the best a man can get..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mark77 0 Postad 12 November , 2008 Matta är nog ok, bra halkskydd och ser ombonat ut. Föredrar dock nyare Bayliner versioner där mattan är löstagbar i sektioner. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
EastSide 0 Postad 12 November , 2008 Jag har också en 2052a och även jag har funderat på att ta bort mattan. Givetvis undrar man hur det ser ut under. Jag hade en idé om att skära ut en antrazitgrå altanmatta i ett stort stycke och lägga på underlaget utan att limma. Skulle vara kanon om någon vet hur det ser ut under och om detta kan vara en bra idé!? Jag gissar att mattan skuren i ett stycke ligger stadigt. Dessutom skulle det vara skönt att enkelt kunna ta ur den och rengöra på land och när det är dags att byta så skär man bara till en likadan i samma form. Vad tror ni om den idén? Någon som har slitit ut en matta på en 2052a? Jag har en från 2000. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser