inni 0 Postad 4 November , 2008 Har en Yamaha 90hp som powertrimmet sjunker sakta när jag ligger still. Efter som all 3 kolvarna sjunker så borde det vara någon gemensam nämnare. oljan ren och mängden minskar inte heller. Finns det någon back ventil eller dyl och var sitter den? Jag gissar att det sitter under PT motorn men skulle behöva veta säkert inna jag river. En som hoppas på hjälp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 4 November , 2008 kolla den manuella relesskruven att den är åtdragen riktigt eller kan det också vara så att den ej tätar.http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmCcatViewBase.jsp?&lvlCode=4&pCode=C0002038&path=YAM~A0000002~M0001995~M0002038~C0002038&isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&reqFor=29&req4Browse=1&docId=&docName=&isForSupStore=false&cCatFilter=&eCatSupFldr= Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
inni 0 Postad 4 November , 2008 Ok kollar i kväll ska fortsätta med konserveringen. tack för tippset Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
inni 0 Postad 4 November , 2008 Kollade skruven men den var åtdragen. den sjunker med ca 6mm/min. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 4 November , 2008 kolla chockventilerna i tillt kolven de kan läcka.http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmCcatViewBase.jsp?&lvlCode=4&pCode=C0005662&path=YAM~A0000002~M0001848~M0001898~C0005662&isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&reqFor=29&req4Browse=1&docId=&docName=&isForSupStore=false&cCatFilter=&eCatSupFldr= Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
inni 0 Postad 4 November , 2008 Tittade på spräng skissen men kan inte lista ut vilka är chock ventilerna är? kan du hjälpa mig lite närmre. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 5 November , 2008 De sitter i botten på tilt kolven ,består av flera kulor o är belastad med fjädrar,du får prova o demont tilt kolveno göra rent . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
inni 0 Postad 5 November , 2008 Tack fär hjälp o tipps slapp man fundera vad man ska göra i helgen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser