Gå till innehåll
torsdag 14 november 2024
PrimeX

Volvo Ocean Race i TV4

Rekommendera Poster

Volvo Ocean Race i TV 4. Vad tycker ni om Veckomagasinet??

Min åsikt är att det är bland den sämsta sportraporteringen jag sett i TV. Vi seglare är så svältfödda på Segling i TV att vi sitter och tittar på skiten ändå. Varför har man tex med en helt segelokunnig Renata Chlumpska i programmet, hon tillförde inte något. (inget fel på det hon gör min vad har det med VO att göra?)

Inga bilder från seglingarna knapt (kan det varit 20 sec totalt av 30 min).

Varför blir TV4's sportsändningar alltid pankaka???

Vad tycker ni...???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej PrimeX.
Mycket berättigad kommentar/fråga.
Jag har ställt en fråga till TV4 och saxade även in din kommentar.
Det krävs en attitydsförändring överhuvudtaget då det gäller att sända seglings- och motorbåtstävlingar i TV.

Hoppas att jag får en chans att återkomma med en kopia av TV4:s svar.

24 veckor till sjösättning!  Cool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man sitter som klistrad för att få kolla på lite segling på högsta nivå, jag håller med, de sökte hela tiden efter några oförståeliga paraleller till Renates erfarenheter och det blev inte alls bra. Det finns en massa duktiga seglartjejer med intressanta erfarenheter som jag tror hade burit upp det hela på ett helt annat sätt, verkade som det inte var ok att enbart prata segling. Magnus Woxen upprepade sig ofta och fick kanske begränsat utrymme och som sagt för lite seglingsbilder och för lite intervjuer från de som deltog. TV4 hittade inget intressant att berätta. Tråkigt, men jag tycker ändå att det är bra att TV4 visar nåt och hoppas att de kan förbättra programmet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Helt sant!! Jag väljer att följa Volvo Ocean Race på nätet. Tv 4 har gjort en stor miss! Inte helt lätt att fånga tittare igen, lättare och tappa än att vinna, när man sänder sån smörjaRynkar

//Lkalle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...