viktor11 0 Postad 3 November , 2008 Hej Jag har en Holiday 19 med plastat skrov och plastat rufftak. Övrigt mtrl i överbygget är i trä. Tyvärr så har trät börjat att bli dåligt, och jag funderar på att byta det, alt renovera det som går. Det innebär att jag får ta bort hela överbygget för att göra det ordentligt. Då slog mig tanken att jag ev skulle göra om båten till en öppen båt, med vindruta. Är det någon som har gjort det med en Holiday, eller liknande båt? Vindruta såg vid en snabb översyn ut att passa på skrovet. Vad ska man tänka på ? Hur blir balansen i båten/stabiliteten? Som sagt så är det bara en fundering. Båten används väldigt lite och oftast endast till att ta sig ut på öar för grill och bad. Inte min båt på bliden, tyvärr, men min ser lika dan ut. /Viktor Senast ändrad av viktor11 | 03 november 2008 | 10:24 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
minbuss 1 Postad 3 November , 2008 Tycker det vore synd att bygga bort bo delen. Är ju en vacker modell. Ska du göra en öppen båt måste du ju förlänga hela fördäcket akterut annars ser det ju inte klokt ut. Nej, renovera den tycker jag. sten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser