Gå till innehåll
onsdag 12 februari 2025
JuggeM

Nära att det sket sig !

Rekommendera Poster

Plockade upp förra helgen, nu skulle pressenningen på.
Ut till landstället och kliver ur bilen, då kommer en midjehög jycke springande och tvärnitar nära.
Jag darrar till och kollar kallingarna, torrt ! in i bilen, jycken drar efter ett tag.
Tänkte skall jag brottas med pressen och samtidigt ha en jycke som kommer å luktar en i röven.
Gav upp pressjobbet knallade på dass, hoppade in i bilen, kör till bryggan, parkade.
Och fan möter den jävla jycken igen som blir lika skraj som jag, han drar förbi fort in i en mötande SUV truck.
5 sek. senare kommer grannen med retrievern Abba okopplad som känner mitt hjärtflimmer och skall sniffa pitt och röv !
/Jugge

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Testa med tvål och vattenFlört, jag fattar inte att det skall vara så svårt att hålla hundjävlarna kopplade!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Kalman

Hej Jugge!

De kanske gillar diggar dig?Cool

Men allvarligt, är du skraj för hundar på riktigt har du ett litet helvete. Om jag var du skulle jag göra något åt det.....för det går!

Även du kan klara det.Glad

Tänk skönt att slippa besvären sedan i framtiden.

Hälsningar,

Kalman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Visst, Jag är alltid rädd för jyckar som inte är självsäkra eller är utbildade.
Kan vara för att min kompis hund högg mig i skrevet för några år sedan.
Jag ringde på Mange's dörr och familjen ropar kom in... hugg !!!
Hade känt byrackan och Mange flera år, de skyllde på att den var gammal och såg illa ?
Bett i kuken kan kännas olika beroende på vem som biter :)

/Jugge

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inget att skratta åt men det måste ha varit helvete att ha blivit beten på familjelyckan. Hoppas att hunden var så gammel att den var tandlös.

Ujujuj.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men var den tandlös och han fick ett bett i kuken skulle han kunna tolka det som en avsugning istället...

OjOjOJ.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hade hunden varit tandlös hade jag väl anmält den för sexuellt utnyttjande av männska.
Jycken hade fått 2 bast i finkan. Jag ser elaka byrackor som ett ägarproblem !

/Jugge

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det råder det nog inga delade meningar om, skottpengar på hundägare som inte kan koppla sina hundar om dom inte går fot.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Läste en kul grej om en tant i övre ålder som vart antastad av en som dom sa lekfull snäll hund.

Dagen därpå rusar hon fram mot deras barn med käppen i högsta hugg, stannar när hon kommer fram och säger till den chockade mamman, tant är snäll hon vill bara leka

Gissa reaktionen !! Kanske värt att prova för dig som är hundrädd

Se bara till att hunden inte är där för då kanske du får fog för hundskräcken...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok, ägarproblem, vem annan än husse & matte menar du, hunden ?

Den stora djupa frågan nu, se ovan !

/Jugge

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

O vad får man för straff då? Flört Kungen är ju sugen att skjuta vargar vi kan ju skicka ut honom till att börja med.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kungen sa inte att han är sugen på att skjuta vargar, han sa att stammen kanske borde regleras!Foten

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

-Jag blir hellre jagad av vargar än älskar med flipper 510 :-)

/Jugge

*edit feltstavring såkarlt

Senast ändrad av JuggeM | 12 november 2008 | 23:40

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hmmm. De säger att båtägare är lite speciella men då tror jag man glömmer de förb_ _ade hundägarna. De som säger han som är så snäll och han vill ju bara leka. Och som inte förstår att det faktiskt råder kopplingstvång vissa årstider.

Jag har tyvärr sett hundägande båtägare som lagt till i ett naturskyddsområde och släppt iland hunden på egen hand. Eller som ligger i ett fågelskyddsområde och gör likadant. Fy bubblan!

Nä, nu har jag gnällt tillräckligt!

Vad härligt vi har här i Stockholmstrakten. Fortfarande båtväder. Och snart är det helg igen. Hurra!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bara att fotografera hunden, ägaren samt båten inkl. området och lämna in till poilisen. Samt datum som ligger dolt digitalt på varje bild (då måste du ha en sådan kamera).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hahaha jag har skrattat så att jag gråter, egentligen en skräckupplevelse med scenen framför ögonen med ett glatt kom in! och sedan kuk-hugget, det blev för mycket för min sjuka humor.

Har själv blivit biten, rakt i fejset av mormors förbannade pudel, det skulle behövts en exorcist för att få bukt med det psyket... eller en rejäl dos av ngt styggt medel..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...