lakrits 0 Postad 1 November , 2008 hej har ett problem vet ej när min örnvik 530 gjordes någon som vet hur jag kan komma fram till år model. har tittat efter modeler men ej lykats hitt några från 70 talet min är ombyggd så tagen i aktern är borta mvh thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
df90 14 Postad 1 November , 2008 Åtminstone lite bilder och uppgifter på olika årsmodeller av Örnvik 530: http://www.pslsystem.com/ornvik/batregistret.htm //df90 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rolandmusic 0 Postad 1 November , 2008 Jag vet att modellen ritades 1968-69. Gick i produktion 1970 och tillverkades hela 70-talet och en bit in på 80-talet, då den avlöstes av 535 HT. Jag tror inte man gjorde mer än små kosmetiska förändringar i dess livscykel. På vissa ex är sidorutan delad med en vertikal list. Min är en -76:a och har inte delad sidoruta. /Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sparre 5 Postad 1 November , 2008 Mig veterligen så tillverkades båten mellan 1970-1984. Har en båttidning från 1970 och där testades båten. Båten i fråga hade inte delad sidoruta. Toppfarten uppmättes till dryga 42 knop med Mercury 135 hk, som var något lyft... Jag har sett exemplar med både delade och hela sidorutor. Vet inte om det är årsmodellrelaterat. Men någon kanske gör? Har själv en Örnvik 530 som säljaren påstod var från 1978. Hittar inga ID-brickor på den båten och heller inga hål i motorbrunnen, eller på vänster sida om ratten där de brukar kunna återfinnas. Tror därför inte att det suttit några sådana på min båt. Kanske är min båt äldre, vet ej. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lakrits 0 Postad 1 November , 2008 hej igen har tittat runt på örnvik länken osv, min har delade sidorutor ,som sakt vet om det är ålders relaterat hittade en 81 a med delade rutor och inredningen såg ganska lik ut men vem vet hoppas jag kan hitta några brochyrer på modelerna tack för tippsen hittils. mvh thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser