kema 0 Postad 30 Oktober , 2008 Har nu haft mni sill i salt i 4 veckor och tänkte göra några olika inläggningar. Undra därför HUR GÖR JAG? Ska jag ta bort skinnet? Hur i så fall? Tar gärna emot recept på inläggningar. kema Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marrexxx 66 Postad 31 Oktober , 2008 nej du behöver inte dra av skinnet.. men du kan göra det om du vill... tänk bara på att vattna ur dom (låt sillen ligga i vatten i ett dygn) innan du lägger dom i ättika. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nyfiken11 1 Postad 20 November , 2008 Ett trevligt sill recept. Salthalstrad sill Ingredienser 4 4 st sillar, salta urvattnade2 2 tsk rapsoljaKryddsmör:50 50 g smör2 2 msk gräslök, finskurensalt och vitpeppar, malenTill servering:färskpotatis, nykoktrödbetor, koktaflingsaltDu behöver ocksåett dubbelt fiskhalster som kan vändas Kryddsmör: Låt smöret bli rumstempererat. Skär gräslöken smått. Blanda samman smör, gräslök, salt och peppar. Förbered alla tillbehör så att de är klara när fisken ska halstras. Den ska serveras helt nylagad. Pensla fisken med olja. Lägg i halster och halstra på båda sidor över glödbädd. Servera fisken med tillbehören. Strö över flingsalt. Låt väl smaka. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 213 Postad 20 November , 2008 Här finns 476 recept!http://recept.nu/1.118748?search=true&searchString=inlagd sill&rcp_recipeCategory=&rcp_kitchenCategory=&rcp_themeCategory=&rcp_mainIngredientCategory=&rcp_tvShowCategory=&rcp_chef= Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kicken 0 Postad 27 November , 2008 Tjenare jaggör så här:Ta av skinnet vattna ur över natten.Koka en lag 1,2,3. en del ättiksprit, två delar socker,tre delar vatten.Kryddor:lagerblad ,kryddpeppar,ev.nejlikor,hela vitypeppar.Skiva en stor lök en morot och varva sen sill ,kryddor morot och lök. Låt stå tre dygn om du kan hålla dig så länge.(Morsan har lite salt i lagen)? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 27 November , 2008 Ungefär så där gör jag också. Men struntar i moroten och har röd istället för gul lök. Igår gjordes en rejäl sats som nu står i kylskåpets kallaste hörn på 2 plusgrader. När den stått där några dagar så delar jag den på tre. En del får vara som den är. En del blandas med creme fraiche och en burk stenbitsrom och en del blandas ner i en burk hovmästarsås. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kema 0 Postad 28 November , 2008 Låter inta alls dumt! Hovmästarsåsen blir om väl ungefär som senapssill? Kommer absolut att testa dessa recept1 Tackar så mycket! kema Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser