plarsa 0 Postad 30 Oktober , 2008 Någon som känner till företag eller åkare som har möjlighet att transportera en 17 meter lång mast från Göteborg till Stockholm ? mvh / Plarsa http://wasa55.plars.org Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jammen 0 Postad 30 Oktober , 2008 Gör så här... http://www.exilia.se/Hermanrunt2006/dsc01271.html Körde med denna 16 m långa mast 60 mil från danmark till GBG //Calle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
plarsa 0 Postad 30 Oktober , 2008 Ha ha, mycket äventyrligt och synnerligen tvär olagligt. Men det är helt klart en ide. Det finns ju 10tkr att spara på en sådan grej. mvh / Plarsa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 30 Oktober , 2008 Hur kan du få ihop 60 mil mellan Göteborg och Danmark? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jammen 0 Postad 31 Oktober , 2008 Kolla var x-yachts har sitt varv så förstår du var 60 mil kommer ifrån. Och vad är det som är olagligt med en sådan transport? den var kortare än 24 meter och mindre än 100 kg som jag får ha på takräcket... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smoegen 89 Postad 31 Oktober , 2008 Hur mycket stack den ut framför dragbilen och klarade du vändcirkeln för ett 17 meters ekipage? Ha´ t pent Smoegen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smoegen 89 Postad 31 Oktober , 2008 Torgersson Transport på Henån är duktiga på dylika transporter. Tlfn 0304-31330 Ha´ t pent Smoegen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
plarsa 0 Postad 31 Oktober , 2008 JAg har kollat runt och du har rätt i att man nog skulle kunna klara sig undan om farbror blå stannar en med ett sådan last. Tack för svaren jag skall klura på hur jag skall göra ! mvh / Plarsa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BMoon 1 Postad 31 Oktober , 2008 Hoho! Var en va de klart skönaste transporter jag skådat! Fungerade ju uppenbarligen och verkar ju vara lagligt så... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 31 Oktober , 2008 Torgessons brukar köra för Nord West. Då det är mässa på G i Sthlm lär dom köra upp deras båtar. Kolla om dom kan ta med masten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jammen 0 Postad 31 Oktober , 2008 Innan jag åkte frågade jag polisen om det var tillåtet och dom hadde inget emot det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alfken 0 Postad 1 November , 2008 24m är tillåtet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 1 November , 2008 Hmmm.. öppnar möjligheter för oss som inte behöver vår nya rigg förrän sommaren 2010 men som får hem båtskrovet i vår. Har bestämt att ta hem riggen samtidigt just för att det kostar så mycket att transportera den så att räntan på kostnaden för riggen går jämt upp med transportkostnaden. Här kan vi tjäna 6000 kr !! Senast ändrad av ciaraud | 01 november 2008 | 18:41 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser