Gå till innehåll
onsdag 25 september 2024
cruiser240

Fugawi i en mini PC netbook?

Rekommendera Poster

Är det någon som testat att köra fugawi i en netbook funkar det??

Tänkte köpa en Acer Aspire One 150 en liten och behändig dator som skulle passa perfekt i båten. 8,9 skärm 160g disk windows XP 4lax på elgiganten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kör SeaClear på en Acer eeePC900, funkar fint...

Kjell

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Låter bra, tror att man får mest för pengarna att köpa en netbook man har ju lite mer nytta av den än enbart en gps och plotter.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gissar att du menar en Asus eee PC .

får jag fråga kör du den med Linux eller har du lagt in windows i den?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kör exakt som du beskriver, fungerar mycket bra, det enda som är negativt generellt med Acer modellen är att det är lite dålig batteritid.

Man vänjer sig snart med den relativt lilla skärmen, funkar även bra och kolla på film, musbik, surf etc. Hälsningar Matte

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har en Asus eee 900 med linux på,vad jag har förstått så går det inte att installera Seaclear direkt på Linux (Rätta mej om jag har fel)

Har läst lite om Wine som går att lägga in på Linux men hur?

Laddade hem wine men sen är det stop.. nån som kan guida mej hur man går till väga.

 

//Lars

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det borde fungera, så länge datorn kör Windows förstås. Fugawi är i sig inget tungdrivet program - jag kör det helt problemfritt i en dator baserad på ett Via Epia -moderkort med uråldriga komponenter, troligen slöare än en modern netbook. Enda märkbara fördröjningen är när man gör kraftiga zoomningar (använder dock scannade kort).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då var det testat och visar sig fungera utmärkt! När man kör på Netbookens egna batterier är skärmbelysningen lite dämpad och det kan ge vissa problem att se i starkt solljus. Jag har den oftast stående på navigationsbordet utan direkt solljus och då är det inget problem. Batteritiden anges till mellan 6 och 8 timmar, och sedan kan man koppla över till båtens förbrukningsbatterier (om man inte kör på dem hela tiden).

post-10010271-1394236089,3863_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...