Jakop 0 Postad 29 Oktober , 2008 Hej Jag håller på att renovera golvet i kajutan på min Forgus 31. Det nuvarande golvet är av mörkbrun plyfa och jag skulle vilja ha något snyggare. Har ni något bra förslag på alternativ beläggning/material? Jakop Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alfken 0 Postad 29 Oktober , 2008 Jag har teak i min Forgus 31, kork är även det ett bra alternativ, god isolering. Fick hem en provbit. Den ser helt ok ut. Tänkte lägga det i sittbrunnen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
inka508 1 Postad 29 Oktober , 2008 Hej ! För Din kännedom vill jag berätta att jag håller på att byta durken i min Snipa. Har köpt ekplank fr Dala Floda Golv 20 mm tjockt. Har provat materialet i sommar och det håller måttet. Är dock lite dyrt men det handlar inte om stor yta. Väldigt vackert. Mvh Ingemar K Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thar 1 Postad 29 Januari , 2009 Hej Ett sent svar på den här tråden. Om du inte redan bestämt dig kan jag rekommendera färdignåtad teakribb. Det blir kanonsnyggt. Man köper den i skivor på Erlandssons brygga. Du kan se resultatet på min båt i fotoalbumet i Min sjöbod. För att få mera stadga har jag limmat ribben på 3 mm teakplywood, också från Erlandssons. Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser