zone 0 Postad 15 Juni , 2004 Går det att byta nedre packboxen innanför propellern från utsidan? Vill ej demontera hela drevet. Om det går, hur går jag till väga? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lapalm 0 Postad 3 September , 2005 jag har talat med Drevia, o de säger att man ska byta bakom axeln, jag är också på g att byta packningarna och O-ringarna. jag demonterade hela axeln, bytte o-ringarna som är cirka 9cm i diameter o sitter längst ut mot propellern. sedan gick jag bet på att ta bort kronhjulet, försökte med avdragare modell större men avbröt arbetet så jag inte förstörde kuggarna. så här står jag med packningarna i handen o inte bytt ännu. det måste finnas ett knep att komma vidare o lösa detta som är så pass viktigt renoveringsarbete i tid, före något händer, dreven är ju snart 40 år. Lasse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Starkol 0 Postad 4 September , 2005 man behöver inte ta bort nåt kugghjul för byte av packboxar ta bara av proppelern och tryck i axeln utifrån Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 4 September , 2005 Om man slår på avdragarens skruv efter att ha dragit kraftigt på avdragaren så kan det lossna. Det fick jag göra på min propelleraxel. Jag har också avdragare modell större. Det kan också löna sig att värma. Kugghjulets hål utvidgar sig mer än axeln så det tränger mindre. Kan räcka med varmluftspistol. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser