Hustler 0 Postad 28 Oktober , 2008 Hej, har bytt CDI på min mercury då det saknades gnista på en cylinder, med den nya (begagnade) får jag ingen gnista alls, jag tror inte jag kopplat fel eftersom jag tagit en kabel i taget o flyttat över. Vad tror ni är felet? Jag har även flyttat kabelstammen från det reglaget jag testade den gamla CDIn med till ett annat som jag nu testar med, kan det ha blivit något fel där som gör att startmotorn går men ingen gnista nånstans? Skulle kunna tänka mig att det har något med kortslutningsfunktionen att göra om jag gjort något fel i reglaget eller att det kan bero på att tändningslåset är brutet. Hur kollar jag kortslutningsfunktionen, läste att på johnson/evinrude kan man ta bort en svartgul kabel på CDIn.. finns det nåt liknande? Tacksam för alla tips. Mercury 50 hk 1977 Senast ändrad av Hustler | 28 oktober 2008 | 15:30 Senast ändrad av Hustler | 28 oktober 2008 | 16:27 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 28 Oktober , 2008 du har även svart-gul kabel som kortslutning på din motor, har du kollat T-spolarna? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hustler 0 Postad 28 Oktober , 2008 Sitter den på CDIn? tittade förut men såg en som jag tyckte var gul bara men jag kanske ska titta noggrannare. Fick gnista på 3 cyl innan reglage och CDI bytet så jag gissar att åtminstone 3 spolar fortfarande är hela. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 28 Oktober , 2008 svart-gul kabel sitter på cd-boxen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hustler 0 Postad 28 Oktober , 2008 Hittar ingen som är gulsvart.. finns några som har någon brunbeige färg som skulle kunna varit gula 1977 men det är inget svart på dom. bifogar bild så kanske du kan peka ut vilken det är? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 29 Oktober , 2008 ja din motor är nog lite äldre än 1977,då är det orange kabel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hustler 0 Postad 29 Oktober , 2008 Får ingen gnista ändå. Vad är nästa steg? byta tillbaka till den gamla boxen och se om jag fortfarande får gnista på tre cyl med den? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 29 Oktober , 2008 prova med de du ,annars får du prova o mäta stator o triggerspolarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hustler 0 Postad 1 November , 2008 Har nu bytt tillbaka till min gamla CDIbox och då får jag fin gnista på tre cyl, precis som innan. Då kan man ju inte annat än att anta att den boxen jag köpte var tvärdöd, eller? Har jag någonting att komma med mot den jag köpte den av? här är länk till auktionen: http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=76098607 (står ju inget att han lämnar någon garanti eller så men meningen Hämtad från motor med bra gnista av reparatörproffs, Mastertech Florida, se www.maxrules.com) tycker jag antyder att det borde finnas nån liten gnista nånstans iallafall) Senast ändrad av Hustler | 01 november 2008 | 19:41 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser