Gå till innehåll
fredag 14 februari 2025
maaaackan

wallas 90 som värmare?

Rekommendera Poster

Är det någon som använder och har erfarenhet av Wallas 90 kök med fläkt lucka som används som värmare i båten?

Jag står i valet och kvalet att köpa ovan och därigenom endast göra ett montage alternativt köpa ett billigare kök och en separat värmare typ wallas 1800?

Har en Sea Ray 270.

Tacksam för era åsikter och erfarenheter i detta fall

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har ingen erfarenhet av köket men känns som att den enbart kan värma upp din cabin. I min båt finns wallas 2400 och utblås i cabin o midcabin. Vill Du tillbringa tid uppe under kapellet (om Du har heltäckande) så bör Du oxå sätta ett utblås även där,vilket i min får göras till våren.Min Heat Pal fick vara värmekälla där under årets sena höstturer.. Förlänger säsongen rejält, varmt o skönt i midcabin. Mitt förslag lägg ned litet tid på en Wallas 2400 med riktiga utblås i hela båten, är ju oxå i mina ögon ett försäljningsargument när det om/ blir dax.Beror nog helt på hur du själv nyttjar båten. Enstaka önatt varma perioder sommaren räcker nog kök/värmaren.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du bara skall ha en värmare i båten så varför ens fundera på vallas när det finns både EB och Webasto luftvärmare. Jag har en webasto men EBn kanske är snäppet bättre?

Webaston funkar i allafall som så att du både har värme när det behövs och ventilation utan värme under heta sommarmornar då det normalt både är varmt och defenitivt fuktigt i kabin

vi låg den där varma helgen nere i vättern med ventilations funktionen på och hadde tort och svalt hela natten och morgonen medans övrigt sällskap vaknade fuktiga och varma när solen började bränna på, om jag inte minns fel så låg vi och drog oss till 8:00 på morgonen

detta är något att fundera på

mvh Thomas N

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej !!

I den tidigare båten hade vi en Wallas 1400 och Origo spritkök i den nya har vi ett Wallas kombinerat värmare/kök, vi är nöjda så här långt en nackdel kan vara att du behöver bra med ström batteriet för att starta värmaren/köket

Kenbja

post-549-1394235671,5131_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har aldrig sett en Wallas i operation och undrar om det luktar som dieselavgaser när man kokar på en ?

Tack.

Senast ändrad av SvenG | 02 november 2008 | 20:24

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...