Gå till innehåll
måndag 14 april 2025
jeeper

Laxfiskare i Vänern

Rekommendera Poster

Finns det någon här på forumet som fiskar lax i Vänern ?

// Stefan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inte tidigare men tänkte försöka mig på det. Tyvärr har det ju bara blåst de sista veckorna...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja det blåser så man blir tokig snart, men det har väl inte kommit igång med laxfisket riktigt ännu vad jag hört.

// Stefan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Brukar vara där och fiska men med de här vindarna så är knappt någon ute och med min båt så är det ej att tänka på. Vänta ett tag på lite kallare väder så brukar vinden ge sig och fisket bli bättre  Skrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Äntligen svaga vindar under en helg. Nu är det bara att ge sig ut och drilla de stora. 47b20s0.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Var ute i lördags och provade, blev tyvärr ingenting. Det var nog det tråkigaste fisket jag varit med om, bara puttra runt runt ute i sjön och vänta, typ.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tänker åka ut imorgon torsdag 6:e, ostliga vindar 5-9m/s så det borde inte gunga allt för mycke med utgång från Otterbäcken.

Så en rapport kommer på fredag om hur det har gått.

// Stefan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det blev ingen långtur men ca 3tim i alla fall, en matlax och en vild som fick sin frihet tillbaka.

Vildlaxen tog så illa att den blödde från hjälarna, så den överlevde nog tyvär inte.

Men nu verkar laxen vara på hugget så ut med er och fiskaSkrattande

// Stefan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

5 i båten varav 1 vild o en f liten. Topp på 5.3 så inte helt dåligt, men nog borde bättre tider stunda?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo det blir ju bättre för var vecka som går, mina bättre turer har jag nog haft mitt i vintern och man fryser så man funderar på vad man igentligen sysslar med.

Det var en fin fångst du fick, var du vid Baggerud ? själv utgick jag från Otterbäcken och fiskade vid Fällbanken båda tog vid ytan på plugg.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...