Westfjord26 9 Postad 26 Oktober , 2008 Jag får alltid havstulpaner på det lilla röda skovelhjulet till loggen, vilket innebär att denna helt plösligt stannar, eller rättare sagt ej går när man lägger ut, inga problem i sig fixat på en minut men man har inte alltid lust att bada. förövrigt inte en enga tulpan på båten. Någon som har nåt tips? Man kan ju knappast måla den, eller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 26 Oktober , 2008 Avslöjad! Havstulpaner kan väl inte sätta sig på ett snurrande skovelhjul? För det står ju bara still när man inte kör din bryggseglare där Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 26 Oktober , 2008 Min sitter med en bajonettfattning, så den är lätt att ta ur innifrån båten och ersätta med en liknande plugg. Det gäller bara att man letar reda på pluggen innan man tar ur loggivaren. Annars ........ tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 26 Oktober , 2008 Det har du rätt i, jag har ett par blindpluggar så jag kan sköta det från insidan om jag vill, fast det gäller att va ganska snabb! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 26 Oktober , 2008 Nu tycker jag att du var lite småjävlig mot mig...havstulpanerna växer fort som fan i Götet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Karl 0 Postad 27 Oktober , 2008 Havstulpaner på logghjulet är inte bra. Även om hjulet snurrar så kommer loggen inte visa rätt värde. Varför kan du inte måla den? Det har jag gjort, använder lite av bottenfärgen och bättrar varje vår. Innan jag målade den första gången så primade jag den med grundfärg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 27 Oktober , 2008 Kan kanske vara värt ett försök Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 27 Oktober , 2008 Jovisst måste man måla skovelhjulet. Men det gäller att inte måla för ymnigt. En sommar hade vi ingen fart över vattnet då det fastnat i färgen. Alltid kul att se vilken strömriktning och fart som råder. GPS:en visar rätt fart över grund så visst klarar man sig utan loggen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 27 Oktober , 2008 Absolut klarar man sig utan loggen, lite kul är den att ha eftersom den nollställdes när motorn renoverades, så blir man lite sned när grejer inte funkar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 27 Oktober , 2008 Bild på Västis båt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 27 Oktober , 2008 Nu va du elak, jag hade inte en tulpan förutom den på skovelhjulet till loggen, men bilden påminner om bryggrannens båt, han köpte billig färg och blanda i cayennepeppar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 27 Oktober , 2008 Hehe, vilken förskräcklig bild va? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser