drunkeho 0 Postad 25 Oktober , 2008 Jag har en ide.Jag vill ha en båt som glider lungt och billigt i vattnet.Om man tager en(comteiner) En gammal bred plastseglare hugger ner masten,tor bort alla onödiga snören Stag vant tampar,Sliter bort stora delar av kölen Järnet blyt eller vad det är,Då får man lite mindre djupgående.Det skall vara en innombordare.Då fick man en go motorbåt med gott om plats.EV.höja rufftaket.Vill höra ideer argumentm.m Eller är man bara tokig? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 26 Oktober , 2008 Det är ju fantastiskt, lova att lägga upp bilder i din sjöbod vartefter projektet framskrider, skulle gärna ta emot en inbjudan att närvara vid sjösättning Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 26 Oktober , 2008 Ska du ha grytunderlägg i den båten ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
drunkeho 0 Postad 26 Oktober , 2008 HEJ; Grytunderlägg???? Jag hade hoppats på lite konstruktiva ideer om hur den skulle bete sig i sjön utan den tunga kölen,kontraborttagandet av mast.eller om det skulle bli en drunkeholifsfarlig, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 26 Oktober , 2008 Grytunderläggen har en stor vikt i detta projekt. Nå, vilken färg ska dom ha ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
drunkeho 0 Postad 26 Oktober , 2008 dOM BÖR VÄL GÅ I CHOKLADGRÖNT,ELLER? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 26 Oktober , 2008 Ljus svart brukar passa på den typen av båt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 26 Oktober , 2008 Jag tror nog att dom bör vara i orange och flytande, eftersom båten sannolikt kapsejsar snabbare än Wasa gjorde Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 26 Oktober , 2008 Nu är du gnällig... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 26 Oktober , 2008 Jag är pessimist ut i fingerspetsarna Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 26 Oktober , 2008 Men även en sån kan få ett mail !!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 26 Oktober , 2008 Tackar, jag kommer att dyka upp där i veckan...har ett nick som du kan!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 26 Oktober , 2008 Nu är jag mer senil än jag brukar, vet jag det ??? Hmmm, det märks väl !!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 26 Oktober , 2008 hahaha Det var inget... Du är välkommen... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 27 Oktober , 2008 Visst går det att fixa om en segelbåt för i dag är det en massa segelbåtar som tuffar runt för motor fast med masten på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JuggeM 1 Postad 28 Oktober , 2008 När man i bilen vrider på radion åker masten upp såklart. Varför är det inte så i båten, är det segelytan eller nån som inte fattat hur det skall funka ? /Jugge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JuggeM 1 Postad 28 Oktober , 2008 Öh ?, jag menar ju inte att man måste lyssna på radio för att få segla. Man kanske kan tillåta allsång eller dansband. /Jugge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 28 Oktober , 2008 Är det inte bättre att så fort man startar eller trycker på en knapp så åker masten ner !!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 28 Oktober , 2008 É du dum eller? vilket djupgående man skulle få då! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 28 Oktober , 2008 Finns det inte teleskopmaster ??? Man kan ju fälla skiten åt sidan oxå ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sativa 0 Postad 28 Oktober , 2008 Eller framåt så blir det ju en skaplig peke. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 28 Oktober , 2008 Ja du, att välja mellan lång, bred eller djup det är frågan, är nog bäst att han kastar masten ändå Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 28 Oktober , 2008 Nej nej, det är bra att när man ska iland i naturhamnar som är lite bökiga ibland... Då slipper man gå på repet... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 30 Oktober , 2008 Men det blir inget problem eftersom båten det handlar om har kantrat innan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hustran 0 Postad 30 Oktober , 2008 Du är inte tokig. Faktiskt så tror jag att en sån båt snipa skulle gå bra i sjön. Virka gärna underläggen i svinto. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 1 November , 2008 Kan väl inte ta mitt svinto till det, vad ska jag då polera båten med ?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 1 November , 2008 Apropå virkning så kom jag att tänka på en gammal slagdänga som kanske kan vara ett tips till grytlapparna: kärringen klippte lurvetufsan sin, 4 hg vägde ullen. Fick hon inte nog till strumpor och sock, tog hon sig i röva, ruska ut en lock. Nu fick hon nog till stumpor och sock, och drängen han fick en luva. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hustran 0 Postad 1 November , 2008 Se där, det gäller att ha på banken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 1 November , 2008 Hahahaha Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Matrix Postad 2 November , 2008 Smart idé, du kan nog bli nåt när du blir stor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser