kema 0 Postad 24 Oktober , 2008 Båten upplagd, nu ska jag bara tvätta fodralen till dynorna. Någon som har tips på hur? Dynfodralen är av galon på översidan och undersidan har jag ingen om vad det är för material. Är det bara att köra dom i maskin eller?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Hallkvist Postad 24 Oktober , 2008 Går att tvätta i maskin, akta bara så där inte är dragkedja eller knappar som pajar trumman i din tvättmaskin. Jag brukar använda ett medel RC15 heter det och är framtaget för hotell branschen för mattvätt. Det är extremt bra men dyrt, ca: 700kr för 5L Men det funkar garanterat. annars är det vanlig klädseltvätt som gäller, har du många dynot av tyg rekomenderar jag dig att använda en klädseltvättsmaskin, går på klädseln i båten med, oavsett galon eller tyg. Det ända man bör tänka på då är att ladda den med rätt rengöringsmedel för rätt underlag. Går att hyra en sådann maskin för 500-1000kr. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kema 0 Postad 30 Oktober , 2008 Tack för svaret, kommer att köra dom i tvättmaskinen med vanligt tvättmedel så får vi se hur det blir. kema Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser