Paula 0 Postad 24 Oktober , 2008 Hej! Jag letar efter en bra beskrivning om hur man klär om båtdynor. Det har tydligen funnits i gamla nummer av Praktiskt Båtägande men dessa nummer finns inte att få tag på. Jag undrar också om någon kan tipåsa om ett bra ställe på västra sidan sverige där de syr upp dynor. Gärna något ställe som inte ta 15000 för ett helt set. Nästa fråga gäller ny sidodekor - vart är bra att vända sig för att få detta gjort. Vi har en HR26 - det vore bra om det fanns något ställe som redan har mallar. Hälsningar Paula Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mikaelno 7 Postad 25 Oktober , 2008 http://www.centica.com/portals/12/PB0409018_020.pdf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rohed 0 Postad 26 Oktober , 2008 Hej har också letat på nätet men inte fått napp. Men det fanns ju konstigt nog. Tack för det, nu har jag snart inga ursäkter kvar att skjuta upp jobbet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 229 Postad 26 Oktober , 2008 Biblioteket brukar ha båttidningar. Ring och kolla med närmaste, knalla dit och leta rätt på artikeln. Sedan är det bara att kopiera artikeln man behöver, brukar kosta en sådär 2 kr/kopia. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tocce 0 Postad 29 Oktober , 2008 Hej, jag vet en sömerska som syr nya båtdynor av gamla (fodralet) och som bor i norrland och har låga omkostnader och därmed låga priser. Hon har ett företag som vanligtvis syr Selar att bära barn i men har detta också. Lena Jakobsson Syverkstan Skogsnäs 0623-32030 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bobban 0 Postad 29 Oktober , 2008 Ring runt till alla som sysslar med detta och kolla deras priser för arbete och även materialet. Arbetskostnaden varierar oerhört bland företagen, OM du nu låter någon annan göra detta, be också om detaljerat pris för 1, arbete, 2, material ( knappar, dragkedja m.m. ) 3, pris för övertyget 4, pris för skum ( kontrollera densiteten på skummet, är det dåligt skum går det sönder i småbitar och då kan du aldrig ta av tyget utan att skummet följer med i småbitar ) Lycka till bobban Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser