basegunnar 0 Postad 23 Oktober , 2008 Jag håller på och funderar på att byta upp mig till en lite större båt med mer utvändig plats. Har hittat en Minor 21 med en Yanmar 75 hkr, -04. Båten är säkert så bra som Minor brukar göra men jag är nyfiken på om någon på forumet har erfarenhet av motorn? Borde sitta i ganska många båtar, eller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LillGunnar 0 Postad 5 September , 2015 Jag håller på och funderar på att byta upp mig till en lite större båt med mer utvändig plats. Har hittat en Minor 21 med en Yanmar 75 hkr, -04. Båten är säkert så bra som Minor brukar göra men jag är nyfiken på om någon på forumet har erfarenhet av motorn? Borde sitta i ganska många båtar, eller? Jag har en Minor 21 WR 2004 med Yanmar 75 hk med Turbo. Hade innan en snippa med en yanmar 30 år gammal och servar en yanmar 100 hk Turbo för en kompis. Tycker de går bra och är rätt så bra att serva, skall man byta "fläktremmen" så är det lite krångligt, byta impeller går bra om man klämmer ihop den med strips. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 5 September , 2015 Snygg upphämtning av en 7 år gammal tråd. :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser