nezze 0 Postad 20 Oktober , 2008 Jag tänkte investera i en plotter med inbyggd antenn ,och undrar om någon har erfarenhet av att ha en sådan monterad i rufföppningen ,är det alltid mottagning ?eller är det säkrast att ha extern antenn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AnteKba 0 Postad 20 Oktober , 2008 Har en Garmin 420 med inbyggd antenn i men maxi fenix, aldrig haft ngr problem.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Matsarna 0 Postad 20 Oktober , 2008 Jag har haft ett flertal plottrar med inbyggd antenn utan några som helst problem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nezze 0 Postad 20 Oktober , 2008 det låter ju bra, modellen jag tänkt köpa är en eagle 642, monterad på en arm fäst innanför ruffluckan, och bara svänga ut vid användning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
-Danne- 0 Postad 21 Oktober , 2008 Jag har en lowrance med inbyggd antenn. Måste säga att jag är lite besviken på den mottagningen. Det räcker att det är dålig väder så tappar den possitionen då och då. Hade jag valt att köpa en ny, så hade det blivit en med extrern antenn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikW 0 Postad 21 Oktober , 2008 Jag har en Garmin 520s med inbyggd antenn. Köper du en sådan så finns det ingång för extern antenn. Då är du på säkra sidan - testa den interna först och räcker inte det, komplettera med en extern antenn. Senast ändrad av FredrikW | 21 oktober 2008 | 08:57 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
-Danne- 0 Postad 21 Oktober , 2008 Till min lowrance går det inte att koppla en extern gps. Trotts att den har nmea2000. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lil-Bossan 0 Postad 22 Oktober , 2008 Tjéna!! Jag köpte en Garmin 520 i år och monterade den precis vid rufföppningen. Jag har ännu inte fått problem med mottagningen. Det som kan ske är att om det är riktigt uselt väder så kan det påverka gps:n. Så med andra ord. Prova utan extern antenn. Det går ju att montera i efterhand en extern antenn om det mot förmodan skulle behövas. (iaf på de flesta gps:er) Lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nezze 0 Postad 22 Oktober , 2008 Kan få tag i en Garmin 3005c till en bra penning, är det någon med efarenhet av denna?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
affi 0 Postad 23 Oktober , 2008 Jag har också en lowrance som tappar mottagningen ganska ofta. Min är med extern antenn, men jag har inte monterat den ännu då jag inte riktigt bestämt mig vart jag skall fästa den. Så oftast ligger antennen på styrpulpetet precis under HT:n (fjordling) och då tappar den kontakten ofta. /Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
-Danne- 0 Postad 24 Oktober , 2008 hum... Då har vi antennen på samma ställe nu. Du kan väll skriva en snutt i tråden eller skicka ett mail till mig när du skruvat upp den. Vore intressant och se om det vart nån skillnad... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser