_DoGGi_ 0 Postad 17 Oktober , 2008 Skeddan på drevet är lite böjd mot vänster i bakkant där det är tunnare i metallen, den är alltså 90 grader mot kovationsplattan, bara bakkantens nedre del ca 2-3 mm skiljer mellan det raka och det böjdas nedersta del(hoppas jag har kunnat förklara). Är det något som kan skada motordelar? Jag vill helst inte laga den om jag inte måste innan sjösättning och provning för att min båt drar åt höger(tydligen normalt)och det kanske kan kompensera lite. Vad tror ni som vet?Motorn är en mariner50. (Fick drevet igår då det inte var lönt att laga min skadade). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 17 Oktober , 2008 Om en propp har skador så blir det vibrationer som skadar, men om skäddan är skadad är det oftast ingen fara. Själv körde jag med en helt avslagen skädda i många år. Lite slingrigare blev det nog, men ingen fara. Är din skädda något vriden vertkalt i bakkant alltså? Trimma lite med anoden i så fall eller (nu får jag påhopp) knäck av den felande delen och lacka över den fria metallen. Senast ändrad av Terrafobica | 17 oktober 2008 | 21:00 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
HenrikGbg 9 Postad 18 Oktober , 2008 Om jag fattat dej rätt så är det enkelt att knacka det rätt igen, men använd då mothåll längst ut på den böjda delen och knacka med en hammare just i böjen. Använd inte våld utan små nätta slag så ska du se att den kommer tillbaka allt efter som. Lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_DoGGi_ 0 Postad 18 Oktober , 2008 OK tackar för svaren, är inte orolig längre. Ha det bra grabbar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser