zippit 0 Postad 16 Oktober , 2008 På inlägg som gäller Joker så hävdas det hela tiden att båten skall ha mycket goda sjöegenskaper. Jag har själv en sådan och har lite svårt att förstå detta? Båten känns väldigt känslig bara det blir lite sjö eller om man kommer In lite på sned i ett vågsvall. Antingen är det jag som inte litar på båten! klarar kanske mer än vad jag tror? eller också stämmer kännslan och då har båten totalt värdelösa sjöegenskaper Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ber0227 0 Postad 16 Oktober , 2008 Du har för liten motor. mvh ber Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zippit 0 Postad 17 Oktober , 2008 Tror du det? . Vet inte vad den skall klara men Det är en 85 hk yamaha och känns rätt väl tilltaget? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 17 Oktober , 2008 Med den skrovformen (V-skrov) som Jokern har så borde den klyva vågorna som smör i solsken.. däremot är den rätt så smal och kanske blir lite vinglig om det kommer sidovågor.. själv går jag som mest i 45 graders rikning mot vågor och har inga problem då.. är det mer så gungar det ordentligt. Tror nog att det är du som är för osäker och inte vågar gasa på. Mitt problem med min båt som är 16 fot, är att den är för kort.. (vilket skulle kunna vara fallet för dig också, men du har ett djupare v-skrov) när jag gasar på så flyger båten över vågtopparna alldeles förträffligt tills det blir lite längd på dom.. då flyger den över första, andra och dundrar rätt in i tredje med en hejdundrande smäll.. (gäller att hålla i sig!) och så fortsätter det.. eller också får man sakta in och köra lugnt. Hur som helst så när det gäller min båt så är det antingen full gas eller 4-5 knop som gäller i vågorna.. testa dig fram men kör inte över din förmåga.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser