HenrikPersson 0 Postad 16 Oktober , 2008 Jag har ett läckage i babords stuvfack och jag har även sett vatten i utrymmet under förpiken. Jag har endast noterat vatten när det regnat kraftigt vilket gör att jag tror vattnet tar sig in via sittbrunnens stuvfack och rinner framåt i båten. Finns det någon som känner igenom problemet och vet hur det kan åtgärdas? Tacksam för svar! Henrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 231 Postad 17 Oktober , 2008 Det är inte rutorna som läcker då? Vanligt Maxi-fel. Beror på att däcker rör sig. Sök på tie-rods för lösning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
HenrikPersson 0 Postad 18 Oktober , 2008 Nej, jag har inte kunnat se att det läcker vid rutorna. /Henrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Amanda835 0 Postad 18 Oktober , 2008 Min Maxi 77 är den modellen där avrinningen från sittbunnsbänkarna gick via slangar ner via stuvfacket och stickkojen. Där har genomförningarna gått sönder vilket gjorde at vattnet rann in i båten. Sedan har den läkt vi mantågsstötornas fötter vilka är bultade rakt genom däcket. Även rutor har läkt vilket jag tätat med sikaflex vartannat år. Amanda835 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GustavB 9 Postad 18 Oktober , 2008 Det finns många vägar för vatten att komma in. Genomföringar för mantågsstöttor, vattenpåfyllning, ventilation, rutor, storens skotskena bl.a. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser