Gå till innehåll
torsdag 14 november 2024
kicken

Vildlax vadå?

Rekommendera Poster

Vildlax Har fiskat vid hälsingekusten hela mitt liv(56år)och har fått ungefär  lika mycket varje år  Havsöringen  bara ökar i antal.Det mesta är gnäll från sk.yrkesfiskare                                                                                                          

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Beror väl på vart man fiskar.. fiskar man där de stora fiskeflottorna drar fram, så lär man ju inte få så mycket.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har inte regeringen och EU hört av sig, kicken?

Du verkar ju ha koll på läget. Och det är klart att en ensam amatörfiskare i Hälsingland vet mer än de forskare som kollat läget och provfiskat i åratal runt våra och andra kuster. Eller hur?

Du ska se att det blir en kall vinter däruppe också, så att du med fog kan säga att det där med global uppvärmning bara är nys. Skrattande

(Till de humorbefriade vill jag tillägga att detta var ett lätt satiriskt inlägg men inte mindre seriöst för det)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Synd att de sista två inte är läskunniga. Till och med jag begrep att det handlade om två olika fiskar.

Jag tror inte heller på global uppvärmning som tillräckliga skäl för masshysterin som pågår. Växthuseffekt behöver vi för att överleva och jag är övertygad om att vi har haft större omslag än 0,6 grader som det handlar om nu på den tid man kunnat mäta. I alla fall enligt klimatforskare som kan lite mer om jordens historia än de närmaste 25 åren.

Under vår livstid kommer jorden inte gå under så slappna av. När det gäller vad vi i Sverige kan göra så betänk vad det kan göra för skillnad globalt och justera attityden efter det. Kör inte vi upp soppan gör Kineserna och indierna det, så vi kan spara hur mycket vi vill. När den börjar bli för dyr är det för sent även för oss att köra upp vår sparade slatt.

Som kontrast sitter vi dessutom i världens kanske renaste och mest glesbyggda hörn...

När det sen gäller påståendet i övrigt så kan man ju jämföra med han som sket i vad soppan kostade, det gör honom ingen skillnad ändå för han tankar ändå alltid för 100 spänn.

Senast ändrad av JariF1 | 25 november 2008 | 05:36

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vem har snackat om global uppvärmning,inte jag i alla fall.Och vad det gäller forskarrapporter verkar forskarna ibland vara miltals från verkligheten(sälfrågan). Jag är på sjön från april till november minst fyra dagar i veckan och hur fan dom räknar vet dom väl bara om själva. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...