L_A_B 0 Postad 16 Oktober , 2008 Har precis skaffat en -08 wa båt, aldrig vinterförvarat innan och undrar lite angående viltet förvarings alternativ jag borde välja. Vilka är för/nackdelar förutom priset i dom olika alternativen? 1. Innomhus i varmgarage. Dyrast 2. Innomhus i kallgarage, kondensfritt. Medel pris. 3. Utomhus, billigast Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sparre 5 Postad 16 Oktober , 2008 Det är väl som vanligt. Man får det man betalar för. Bäst är ju förstås att förvara inomhus i uppvärmt garage. Du behöver inte vara orolig för att något ska frysa sönder. Du slipper täcka. Du får inga problem med fukt, kondens och mögel. Stödrisken kanske minskar också. Ur ren teknisk aspekt är det naturligtvis bäst att förvara inomhus, sedan kallgarage och sist utomhus. Ur ekonomisk aspekt är det nog tvärtom. Är man lite om sig och kring sig fungerar det nog hyggligt bra att förvara utomhus i alla fall. Jag betalar inte ett öre för min vinterförvaring utomhus. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatricS 2 Postad 17 Oktober , 2008 Man sover gott på vintern om båten står inomhus i värmen! :-) Dessutom kan man pulaochdona med båten lite nu som då - utan att halvtomhalvt frysa ihjälp. Sen går vårbestyren mycket fortare så man får båten i sjön snabbare - å de kan ju vara en fördel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser