Gå till innehåll
måndag 10 februari 2025
Hustler

Motorfäste, få bort plattan på skruven?

Rekommendera Poster

Hej. Hur gör jag för att få bort plattan som sitter på på skruvarna på motorfästet? (2 på bifogad bild) Jag behöver få ut hela skruven för att använda den till ett annat motorfäste och då även få tillbaka del 2. Änden (1 på bifogad bild) är för grov för att gå igenom gängorna.

Det är från en Johnson 15 hk 1968.

post-10005107-1394235652,9213_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

enda sättet?

har sett på fästen där plattan saknas att plattan sitter gängad in i skruven på något sätt, borde den inte gå att få ur då?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

på bilden ser det ut som du inte behöve slipa särskilt mycket,kolla även att gängan stämmer med det andra fästet,även längden så du får ut resp.dit skruven.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den är för lång för att få ut.. så plattan måste bort..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

skruva ur skruven tills plattan lossnar det sitter bara en låsring där om det är en skruv som alldrig är utbytt,annars är den nitad då är det bara o nita om den

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack så mycket!

hur gör jag för att få fast den igen?

egentligen borde jag väl kunna göra så att jag bara sätter fast plattan på den skruven jag har till motorn ajg använder.. så slipperj ag byta hela skruven.. (har denna skruv någon korrekt benämning?)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På en 4 hästars Johnsson jag hade förr i tiden var plattan faststuvad med en bult, kolla om det inte är likadant på din....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den är fäst som att dne likagärna skulle kunna vara fäst med en bult.. men det är inget spår eller något så går inte att skruva ut..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...