bjornmattsson 0 Postad 15 Oktober , 2008 Jag letar ritningar öve Alnö Kabin -helst för inombordsmotor. Kan även vara intresserad av Utö. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Magnusjansson 0 Postad 15 Oktober , 2008 Har du frågat på www.trabatsakuten.nu ? Ska du bygga en ny eller renovera en? Har själv haft en, med utombordare! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ingen 0 Postad 15 Oktober , 2008 Kolla på Jan sunstedts sida www.linkoping.bonet.se/sundstedt_sund/index.html Där finns ritningssatser till de flesta av Åke Sundstedts ritningar, Just till Alnö så ser det inte ut att det finns några ritningar ( Men kontakta Jan så kanske han fixar detta ). Däremot finns ritninssats till Skarpö som förmodligen är en efterföljare till Alnö som kom 1963 medan Skarpö lanserades ett år senare. Båda dessa modeller var avsedda för utombordsmotor. Ritningar finns även till Utö, men den är avsedd för innombordsmotor. En härlig tid när nästan alla byggde sin båt själv, det fanns en själ i dessa båtar ! Mvh Inge A Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bjornmattsson 0 Postad 22 Oktober , 2008 Jag skall bygga en hade jag tänkt.Helst med inombordare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bjornmattsson 0 Postad 22 Oktober , 2008 Tack för tippsen. Tar gärna emot flera! Gärna till likvärdiga kabinbåtar (5,5m x 2.3m till 8,0m x 2,8m).Helst med inombordare och bygd i någon sorts trä. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser