tobbz 0 Postad 15 Oktober , 2008 Tänkte tjacka upptagningskärra rätt så snart. Båten väger 550 kg och är 5,1 meter. När är det man ska slå till ? Är dom billigare till våren eller hösten ?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sparre 5 Postad 15 Oktober , 2008 Troligen på våren när båtarna precis hamnat i vattnet. Å andra sidan är en kärra till en sådan liten båt inte särskilt dyr alldeles oavsett.. Nypriset ligger väl runt 7-8 tkr och begagnatpriset något lägre. Säsongsvariationen blir därför av naturliga skäl inte särskilt stor;-) Ska vi säga några hundralappar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bella440R 0 Postad 15 Oktober , 2008 En båtvagn/trailer minskar nästan inte i pris alls på begagnatmarknaden. Jag tittade lite, sen köpte jag ny. Då stog båten på trailern injusterad å klar när jag hämtade min begbåt jag köpte hos handlaren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PiOh 0 Postad 15 Oktober , 2008 Även jag letade upptagningsvagn till 6m, 1000 kg båt. Väldigt bra andrahandsvärde måste jag säga. Vissa vagnar på blocket var tom dyrare än vad en ny skulle kosta om jag kunde tänka mig att åka 6mil för att köpa den nya. Så det blev en ny. I dessa skakiga finans tider kan alltså konstatera att en säker investering verkar vara att köpa på sig nya båtvagnar istället för guld. Pierre Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 504 Postad 15 Oktober , 2008 Jag köpte en kärra för några år sedan för en motsvarande båt. Betalade 4.000:- för en ny obromsad (TK-trailer modell 750). Sedan dess har det visst kommit krav på att även de obromsade (upptagningskärrorna) ska ha lysen när de säljs som nya. Är dock inte säker på när det kom. Skulle det vara så kan det vara lönt att leta en några år gammal kärra utan lyse vilket borde göra den billigare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser