Gå till innehåll
onsdag 13 november 2024
Mossan

OceanmasterErfarenheter

Rekommendera Poster

Tack för era kommentarer och tron på att det finns två versioner. Vi vill självklart få tillstånd en lösning men allt har bara nekats från kund och försöker istället påvisa att vi ljuger och är bedragare. Det är just därför vi föreslaget att gå vidare till reklamationsnämden där en opartisk person kan fatta ett beslut utifrån fakta och email.

Önskar er all en trevlig lördag kväll

Mvh

Oceanmaster

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

KAN VT SOM VAR SNÄLLA IDAG VÄNTA OSS NÅGRA RABATTER? jag bara skämtar aprillo fixa så mossan blir nöjd så är allt frid o fröjdFlört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Visst

Alla skulle må bra av en lösning på detta trassel och vi är givitvis villiga att agera så att vi upplever att vi är en nöjd kund.

Om vi är intresserade av att köpa apelsiner så är vi givetvis nöjda först när vi får apelsiner, om jordnötter skull levereras så skulle vi uppleva oss som lurade kunder tills dess att leverantören löste situationen......eller hur???

Som affärsman vet man också att nöjd kund genererar fler kunder samt att en missnöjd kund kan rasera en hel affärsrörelse...så visst är vi säkert, båda parter, måna om att kunden är nöjd och att en lösning kommer till stånd...eller hur???

/mossan

PS. Tack för att ni bryr er om att följa denna affär där en konsument känner sig helt lurad, så lurade att VI valda att gå till allmänna reklamationsnämnden DS.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

God morgon Mossan och övriga.

Är inte då en lösning att vi skickar nya papper till dig med intyg samt att vi  typar om kärran från en 1500 till en 1450? Denna ram finns godkänd i tre viktklasser och är identiskt oavsett total vikt. Idag så finns det 1400 , 1450 samt 1500 alla på exakt samma ram.

I hopp om en lösning

Mvh Oceanmaster

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

OM nu Mossan är så säker på sin sak, kan väl vederbörande lägga ut den mailkorrespondens som har skett dem emellan. Givetvis med medgivande från Oceanmaster, så båda är med på det.

Skulle mot förmodan Oceanmaster neka till detta blir skuldfrågan i detta fall rätt tydlig. Det motsatta, att Mossan skulle vägra lägga ut mailen som bevisar hans sak i frågan, gör att hans skuld i detta fall blir uppenbart.

Jag ser fram emot att se mailen som bevisar vem som har rätt och vem som har fel. Allt annat som stöts och blöts fram och tillbaka, är endast föremål för subjektiva tolkningar från oss andra.

Antingen har vi att göra med en gnällspik, el ett oseriöst företag...

Senast ändrad av 535GT | 26 oktober 2008 | 22:24

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Svar till:

God morgon Mossan och övriga.

Är inte då en lösning att vi skickar nya papper till dig med intyg samt att vi  typar om kärran från en 1500 till en 1450? Denna ram finns godkänd i tre viktklasser och är identiskt oavsett total vikt. Idag så finns det 1400 , 1450 samt 1500 alla på exakt samma ram.

I hopp om en lösning

Mvh Oceanmaster

Hej Fredrik o Oceanmaster

Bra att du eftersträver en lösning på detta trassel, jag skulle då vilja ha en mer tydlig framställning av hur du hade tänkt dig rent praktiskt att ovanstående lösning skulle kunna ske?

Beträffande önskemål om att lägga ut vår mailkorrspondens på detta forum är jag inte främmande för detta, men i detta läge då Oceanmaster erbjuder sig att lösa det hela tyckar jag att det kan vänta, det räcker att vi delgett allmänna reklamationsnämnen denna.

/mossan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mossan, vad står det på fakturan; 1450-trailer eller 1500-trailer?

Står det ny eller begagnad?

Om det står 1450 så är det ju felleverans, om det står 1500 så har du ju fått vad du betalat för.

Stämmer reg-nr med fakturan?

Kollar man ju lätt vi SMS eller vv.se. Har själv köpt 2 EU-moppar i höst och gjort ägarkontroll, fabrikat, modell mm via mobilen på gatan innan man räckt över kontanterna till säljaren som fått legitimera sig.

Man måste tyvärr kolla noga vid köp/leverans.

//Ulf

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

God kväll

På fakturan står det följande:

TK Trailer med reg nr. EDF 723

Säljes i befintligt och av köparen godkänt skick.

Då det nu verkar som Mossan kan godta en ändring på kärran så ser vi ingen anledning att hänga ut folk med email adresser etc utan försöker hjälpa till med en lösning istället.

Mossan: Vi kommer skicka nya skyltar samt papper till din hemadress. Dessa papper tar du med dig till Bilbesiktningen. Dom kommer ta emot papprerna samt typa om kärran. Avslutningsvis så sätter man på den nya skylten med de nya uppgifterna  och sedan är det bara att åka därifrån med din 1450 kärra.

Mvh Oceanmaster

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det börjar gå åt rätt håll i lösningen av denna historia...

Fredrik(Oceanmaster) jag tar för givet att ni står för alla kostnader i samband med om-/nybesiktningen av denna trailer, eller??

/mossan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bara ett exempel på vad man enkelt får fram på ovan angivet reg.nr. på www.vv.se.

Mvh Jocke

Fordonsidentifikation

Regnr: EDF723

Fabrikat: TK TRAILER BT1500/2

Färg: GRÅ

Fordonsslag: SLÄP

Fordonsår: 2008

Fordonsslagsklass:

Fordonsstatus: I trafik (2008-02-05)

Tillfällig registrering: Nej

Privatimport: Nej

Antal ägare: 2

Yrkesmässig trafik: Nej

Fordonet tillverkat:

Producentansvarig:

I trafik första gången i Sverige: 2008-02-05

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mossan... du ville köpa dyra apelsiner till priset av ruttna äpplen och när du istället erbjuds en grapefrukt så struntar du i att kolla upp den och blir sur som en citron... =)

Folkets domstol, fall 1. Dömer till Oceanmasters fördel.

Anledning? Efter allt gnäll från Mossan så verkar det ändå som att när båda sidor presenterats så är båda parter överens om att man följer lösningsförslaget från Oceanmaster, vilket tyder på att detta hade kunnat lösas tidigare, enklare och utan all smutskastning från Mossans sida.

Tycker gott att du själv får stå för kostnaden att typa om kärran. Det är ju du som gjort fel i den här affären, något du borde vara medveten om eftersom du själv säger att du är en affärsman. (affärsmän är de värsta kunderna, och när jag hörde att frun gav sig in i diskussionen fick jag en klar bild av situationen =))

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jaa, jag har ju även följt tråden och tycker även jag att det tog en intressant vändning när företaget ifråga gav sin sida....
Och som jag visade här ovan - på det reg.nr. som avses, står att läsa att det ÄR en TK-trailer av -08 års modell... Vad är problemet?! Visst - fel typgodkänd vikt, men det är ju företaget villiga att lösa. Hmm, jag undrar vem som har minst rent mjöl i påsen?!

Mvh Jocke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

herregud stopp o belägg

rent mjöl i påsen eller gnällspik.....

Backa tillbaka till ursprungsmotivet, av vilken anledning skulle jag vilja köpa en trailer av Oceanmaster om det inte var av den anledningen att de hade en trailer som passade mig?

Det vimlar av trailers i olika viktklasser och jag hade kunnat köpa en hos samma firma som jag köpte båten, Lerkils båtvarv, MEN de kunde bara leverera trailer med totalvikt 1300 eller 1500 kg, jag hade också kunnat köpt en ny tailer med 1500 kg totalvikt för ca. 25000 kr.

Motivet var att jag behövde en 1450 kg´ s trailer och Oceanmaster sålde en sån till mig.

Att denna tråd tar en vändning tycker jag beror på att Oceanmaster sträcker ut en hand och försöker lösa detta.

Sammanfattningsvis:

Jag hade ett motiv att köpa en speciell trailer - köpte en sådan (trodde jag) - fick fel trailer -

tycker att detta är fel. - men ställer stor tilltro till att säljaren rättar till detta.

/mossan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hittills har jag fått fram följande:

Du ville komma så billigt undan som möjligt (vem vill inte det) och gav ett skambud på en ny 1450-trailer.

Du blev erbjuden en annan trailer då de inte ville ta ditt bud, med info om att den inte är exakt likadan och du ombads kolla upp så den stämmer med det du vill ha.

Du betalar och åker ner för att hämta trailern, kopplar på och åker och lastar båt för att sen åka hemåt.

Du åker några timmar och vid en rast(?) kollar du upp trailern och upptäcker att det inte är den första, helt nya, 1450-trailern som du gav ett skambud på.

Du ringer till säljaren och efter lite diskussion så kommer frugan in i samtalet och kräver att ni ska få den nya trailern istället för den ni köpt eftersom ni inte får köra den ni köpt pga totalvikten. 

Du åker hem och bestämmer dig för att hänga ut företaget på Maringuiden. När du sedan märker att alla inte köper din historia om grundlurad familj, med fru och barn, snyft så är du öppen för företagets lösning på ett problem som egentligen aldrig funnits om du bara kollat upp den trailern du blev erbjuden till det pris du ville betala.

Har jag missat något?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej Danne, vet inte om det är rätt eller fel att svara på ditt inlägg, då det tydligen lätt kan tolkas fel,  det enda jag önskade var att köpa en trailer med 1450 kg totalvikt och gjorde det kanske av fel säljare....men här är lite du missat:

Hittills har jag fått fram följande:

Du ville komma så billigt undan som möjligt (vem vill inte det) och gav ett skambud på en ny 1450-trailer.

SKAMBUD, VET JAG INTE, SÄLJAREN MÖTTE BUDET DAGEN EFTER MED ATT VARA VILLIG ATT GÅ HALVA VÄGEN , ATT SÄLJA 1450 SLÄPET FÖR 22500 INKL. TRANSPORT TILL LERKIL.

Du blev erbjuden en annan trailer då de inte ville ta ditt bud, med info om att den inte är exakt likadan och du ombads kolla upp så den stämmer med det du vill ha.

SÄLJAREN HAR ALDRIG INFORMERAT OM ANNAT SLÄP ÄN URSPRUNGSTRAILERN TK 1450/2, OM SÅ VORE FALLET SKULLE JAG INTE KUNNA KÖPA DEN.

Du betalar och åker ner för att hämta trailern, kopplar på och åker och lastar båt för att sen åka hemåt.

SÄLJAREN LEVERERAR SLÄP TILL LERKILS VARV SOM LASTAR PÅ BÅT, JAG KOMMER NED OCH HÄMTAR FÄRDIGLASTAT SLÄP. 

Du åker några timmar och vid en rast(?) kollar du upp trailern och upptäcker att det inte är den första, helt nya, 1450-trailern som du gav ett skambud på.

Du ringer till säljaren och efter lite diskussion så kommer frugan in i samtalet och kräver att ni ska få den nya trailern istället för den ni köpt eftersom ni inte får köra den ni köpt pga totalvikten. 

DET HAR ALDRIG VARIT PRAT OM NÅGON NY TRAILER, UTAN HELA TIDEN EN NÅGOT BEGAGNAD TRAILER 1450KG, ÅRSMOD. 2008 I NYSKICK. 

Du åker hem och bestämmer dig för att hänga ut företaget på Maringuiden. När du sedan märker att alla inte köper din historia om grundlurad familj, med fru och barn, snyft så är du öppen för företagets lösning på ett problem som egentligen aldrig funnits om du bara kollat upp den trailern du blev erbjuden till det pris du ville betala.

DET FINNS ABSOLUT INGET SYFTE MED ATT HÄNGA UT NÅGON, ENDAST FÅ RÄTTELSE I EN AFFÄR DÄR MAN FÅTT NÅGOT ANNAT ÄN DET SOM LOVATS.

Har jag missat något?

/MOSSAN

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo det är helt rätt att svara på mitt inlägg, till slut har vi nog rett ut hela härvan. =)

Anledningen till att jag har svårt att svälja dina förklaringar är att det hela tiden dyker upp saker som liksom inte håller ihop...
Eller så är det dessa formuleringar att företaget propsade på att du skulle betala i förväg och du självfallet betalade innan du åkte ner. Lite glorifiering av den egna personen och smutskastning av opponenten...för att inte tala om de 27, 28 gånger du använt ordet skojare i både bold och VERSALER för att understryka din bestörtning. Jo, det kan nog ha hjälpt till att stjälpa över rättvisevågen till Oceanmasters fördel. =)

Jag fick fram det här ur tråden (som jag skrev här ovan):

Baserat på detta svar från Oceanmaster:

Detta sa vi var omöjligt och erbjöd honom en annan kärra, efter mycket om och män så fick dom kärran för 21 000. Vi sa klart och tydligt att denna kärra var begagnad och inte den samma, det finns åtskiljiga email om detta. Sedan har vi givit all info iform av reg nummer etc till kunden och bad han kolla så allt var rätt. Kunden bekräftade på telefon innan han hämtade betalade att allt var rätt.

varvid du säger följande:

SÄLJAREN HAR ALDRIG INFORMERAT OM ANNAT SLÄP ÄN URSPRUNGSTRAILERN TK 1450/2, OM SÅ VORE FALLET SKULLE JAG INTE KUNNA KÖPA DEN.

Förstår du om det blir lite svårt att få ihop historien? Oavsett vem som har rätt av Mossan vs Oceanmaster...

Sen måste jag bara kommentera ditt sista inlägg...
DET FINNS ABSOLUT INGET SYFTE MED ATT HÄNGA UT NÅGON, ENDAST FÅ RÄTTELSE I EN AFFÄR DÄR MAN FÅTT NÅGOT ANNAT ÄN DET SOM LOVATS.

Visste man inte att du är ute efter att skydda oss andra från dessa rovdjur till företagare så skulle man kunna tro att du kanske inte har tillräckliga argument/bevis för att företaget gjort fel för att en konsumentinstans ska kunna agera och att du istället försöker pressa dem till att göra dig till viljes genom att skriva negativt om dem på MG.
Men det är ju bara en tanke förstås...

EDIT: försökt ändra storlek så citaten blir läsliga.

Senast ändrad av Dawa | 27 oktober 2008 | 14:56

Senast ändrad av Dawa | 27 oktober 2008 | 15:34

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Denna tråd bjuder på stort underhållningsvärde. Skrattande

Själv tycker jag som de flesta andra i denna tråd att Oceanmaster verkar gjort helt ok, och särskilt när kunden själv fått möjlighet att kolla upp reg. numret, och godkänt varan.

Nu erbjuder de ju dessutom att stå för omregistrering av kärran, har alla pappren klara och fixar nya skyltar. Bara för att mötas av kundens skeptis till hur detta skall lösas logistiskt.

Det verkar nästan som att kunden är ute efter något annat än att få sitt problem löst...

Senast ändrad av nafen | 27 oktober 2008 | 16:09

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det inte dags att låsa denna tråd fram till dess att en slutrapport kommer ?

Förhoppningsvis så får Mossa sin trailer omtypat och Oceanmaster sitt anseende ograverat - mao en win-win situation för alla parter. Såg en gång ett vykort med texten det är mänskligt att fela men gudomligt att förlåta, oavsett vem har felat och vem har förlåtit i detta fall !!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men snälla du

Ge mig någon anledning varför jag skulle berätta om denna affär om jag inte upplever mig som felbehandlad kund?

Tycker också att det vore märkligt om man inte skulle vilja se en lösning på detta, vilket jag varmt välkomnar.

/mossan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men du har ju inte blivit felbehandlad som kund!!! Inse det.

Du har skitit i att kolla upp vilken trailer som regnumret du fått är till och nu när du inte fick en tralier som du kan köra vill du få upprättelse. Tillåt mig att småle, men det är inte någon annans fel än ditt, att du inte kollar upp trailern innan du köper den. Detta gör alla (trodde jag iaf) som köper en bil el släp begagnat. Man går in på vv.se och kollar upp regnumret, så det stämmer med vad man ska till att köpa, rätt fordon, besiktat, ej stulet, etc.

Du är en sådan person som aldrig kommer att bli nöjd, om så Oceanmaster kommer hem till dig, vårrustar och vinterrustar din båt båt varje år framöver, samt lägger i och tar upp din båt när du vill och där du vill. Allt detta gör han gratis, men du blir ändå inte nöjd. Du skulle gärna se att han även tvättade din bil...

Har du inte fullföljt dina förpliktelser som gäller vid köp, så kan du inte hänga ut Oceanmaster pga det.

You dig?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej du Mossan, du verkar ha gjort ett grundläggande fel och inte kollat upp trailern

på vv.se. Bara att bita i det berömda äpplet och ta emot den utsträckta handen ifrån Oceanmaster. Min åsikt är att du t o m är skyldig företaget en ursäkt.

Ha en trevlig kväll

//df90

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Att någon UPPLEVER att man blir felbehandlad kan ingen ta ifrån den personen.

Att sedan behöva kontrollera företag, varor etc. innan köp görs bara vid handel med privatkunder, misstänkt oseriösa företag eller som vid forntida hästaffärer.

Vid framtida handel med förtroendegivande företag, modell Lerkils båtvarv, skulle jag aldrig drömma om att behöva kontrollera varn innan köp.

Jag försöker lita på folk så långt det går och får annars se sådana här affärer, som denna med 1450-trailern, som dyrbara lärpengar

Trevlig kväll

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fråga: förmedlade du entydigt kravet på just max 1450 till säljaren (att det var uteslutet med en 1500) ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Svar till Gunnars fråga:

Jag var tydlig med att jag ville köpa en 1450 kg trailer.

Jag hade köpt båt hos Lerkils båtvarv, vilka endast kunde erbjuda mig 1300 kg eller 1500 kg trailer varvid jag sökte efter en trailer som jag kunde använda till min båt, en trailer med totalvikt 1400 eller 1450 kg.

Givetvis hade jag köpt en trailer av samma företag de som sålde båten till mig om de hade haft en som passade.

/mossan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jomen...den här tråden är ju lika kul att följa som trådarna på ett cigarrforum där en genomärlig person vill sälja några lådor äkta Cohiba som denne person själv, eller mycket nära (och lika ärlige) vän köpt på Cuba....av en mustashprydd herre vars fru´ s systers sambo´ s kusin bor granne med en kille på fabriken som fixat ut dessa utan att någon märkte det. Allt självklart med kvitton, stämplar och sigill som visar att han/hon vill vara snäll och säljer för under hälften av kvittopriset eftersom han/hon inte vanligtvis röker cigarr, och därmed inte vill ta upp plats i humidoren (läs strumplådan)Skrattande

Jag vill med detta inlägg på inget sätt påskina att varken Mossan eller Oceanmaster är skojare, att någon har mer rätt eller att jag tar något som helst parti i frågan.

Bara att det är en fröjd att ännu ett forum har dessa långkörartrådar där spännande vändningar dyker upp, och jag kan dricka kaffet med ett léende.

Mvh Andréas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Måste du SKRIKA så?  Flört

Ser tidigt i tråden att: ...Oceanmaster propsade på att jag skulle betala för släpet innan den levererades till Lerkil så en faktura skickades till mig innehållande uppgifter som Reg.nr.pris samt att jag köper den i bef. skick.

Då skulle jag kollat kärran via reg-numret på www.vv.se innan jag betalde. Samt kollat vid avhämtningen att det var samma kärra och typ/modell.

Får man inte med registreringsbeviset?

Jag tycker Oceanmaster bjudit till och löst det hela på bra sätt, nöjda kunder beror på hur man hanterar reklamationer.

//Ulf

Senast ändrad av ulfa | 28 oktober 2008 | 21:45

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

God morgon

Har legat däckad i influensan och har inte orkat med att följa detta forum. Gosh måste jag säga vilken story, Glad. Ville bara tacka er alla för de inlägg ni har gjort och inte köper smutskastningen om vårt företag.  Ser detta fall som avklarat nu och vi kommer skicka samtliga papper till mossan och lägga detta bakom oss.

Med bästa hälsningar Oceanmaster

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bra gjort Oceanmaster!

Det är viktigt att bemöta kritik för att få båda parters version. Det kan vara bra att ha det i åtanken då vi oftast bara ser den ena partens klagomål på den här sajten.

Det hade ju inte varit bra för företaget att alla skulle ha trott att Oceanmaster varit ett skojarföretag.

Det är rätt många som ser inlägg på Maringuiden och ryktet sprider sig snabbt.

Nu blev det snarare tvärtom. Dvs ett rykte om ett företag som sköter sig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

.....och så levde dom lyckliga i alla sina dar.....Snipp snapp snut och så var sagan slut.

Det enda som jag stilla undrar är- om det hade löst sig på samma sätt om inte denna tråden hade dykt upp här på MG?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

God dag alla tåliga forumläsare

Jag måste lyfta fram ett av de senare inläggen:

Jag tycker Oceanmaster bjudit till och löst det hela på bra sätt, nöjda kunder beror på hur man hanterar reklamationer. //Ulf

Jag är beredd att hålla med om detta och kommer också att erkänna Oceanmaster som ett kundorienterat företag den dag de rättat till det hela och jag är en ägare till ett TK 1450 kg släp som jag betalat för. 

mvh

Mossan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...