BMoon 1 Postad 14 Oktober , 2008 Nu när jag tog upp båten så märkte jag att färgen flagnat bort rätt så redigt på min propeller. I våras var det lite smått längst ut på bladen, målade då med hammarlack (tror jag, det jag hade tillgängligt iaf). Den färgen satt ju knappast kvar länge så nått lite mer beständigt vore ju inte fel. Finns det någon färg man själv kan måla på, funderat på tvåkomponents men känns som det blir rätt så tjockt. Finns det någon bra färg som håller sig kvar??? Alternativt om det finns någon man kan lämna in den till, gärna då i närheten av Mariestad. Senast ändrad av BMoon | 14 oktober 2008 | 14:10 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sativa 0 Postad 14 Oktober , 2008 2 komponents är snarare tunnare än Hammarlack om det var den du använde Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sativa 0 Postad 14 Oktober , 2008 Kolla om den går att pulverlacka. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 14 Oktober , 2008 om du ska måla om propellern så måste du ha en zinkromatprimer först och spruta vått i vått. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
-Danne- 0 Postad 14 Oktober , 2008 Varför måla över huvudtaget? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
andreasmy 0 Postad 14 Oktober , 2008 SKydda den och så ser det snyggt ut när man har upp tiltat Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
-Danne- 0 Postad 14 Oktober , 2008 OK Men nått skydd behövs väll knappast? Men måste nog säga att omålad RF är snyggast Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dawa 0 Postad 15 Oktober , 2008 Vet inte om det här funkar men...borde man inte kunna polera upp alu-proppen? Om inte annat så ser det ju ut som en fin och blank RF-propp vid upptiltat läge. Nån som provat? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser