Betongarn 0 Postad 13 Oktober , 2008 Jag skulle behöva köpa ett nytt kapell till min Flipper 630 oc , har fått ett tips att man kan beställa ett från Finland är det någon som vet något om detta hur det funkar att skicka efter, och om man kan lita på att det passar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 14 Oktober , 2008 Är det ett orginal, i så fall ta kontakt med Fixa Fell i Jakobstad, Finland (dom pratar finlandssvenska). De lär ha gjort kapellet. Det finns också ett litet företag norr om Stockholm som förmedlar kapell från Finland. Jag tror de heter något på Sea ???. Passar och passar har du ett orginal och vill få ett orginal så är båda kapellen vara gjorda efter samma mall. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
3511 0 Postad 14 Oktober , 2008 Företaget heter Seaside och ligger i åkersberga. Har använt dem själv till bl.a. en Sea Ray 220 --Sundancer och blev mycket nöjd. Det kom en kille från Finland (kapellmästare, med mästarbrev och allt, en av de få i Europa enligt vad de sa) och mätte upp kapellet och det blev perfekt. Kompisens Saltö 31 blev han också nöjd efter lite justeringar. Mitt kapell behövde inte justeras en m.m trots att de mätte ut för ett ståhöjdskapell som tidigare inte fanns. 3511 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser