Trim 0 Postad 13 Oktober , 2008 Hejsan! Vi har 2 st knapar på våran båt och dom är inte så vackra precis. Min fråga är Kan man göra dom fina igen genom att Kroma dom vilket är jävligt dyrt eller ska man köpa nya? MVH: Henke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lotsenn 0 Postad 13 Oktober , 2008 Dom är ju hur vackra som helst och passar på din båt! Jag tycker att du skall ta bort färgen och polera upp dom. finns inget vackrare än blänkande mässing på en båt. Bara min personliga åsikt förståss......polish the brass!! mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lotsenn 0 Postad 13 Oktober , 2008 appropå vad är det för båt är det en Forslundare? mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 14 Oktober , 2008 Sådana pollare byter man inte, bort med färgen och polera upp dom ett par gånger per säsong, dom är ju urläckra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fogel70 1 Postad 14 Oktober , 2008 Pollaren kan vara tillverkad av brons, vilket jag tycker är betydligt snyggare obehandlad och blir bara snyggare med åren, så någon putsning av den tycker jag inte behövs. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Svwerker 0 Postad 14 Oktober , 2008 Ett sådant knap är ju det snyggaste man kan ha till en sådan båt, det skulle möjligen vara om man byter ut knapen mot dito i trä. PS. Hur gär man när man knapar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 211 Postad 15 Oktober , 2008 Skulle också kört med dem brons-rena - men vill du behandla den ska du nog förnicka dem, krom hör inte hemma på en sådan gammal fin båt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
oceanis 2 Postad 15 Oktober , 2008 Kanske detta kan vara något att prova. http://www.classicmotor.se/jimsmekarhorna/article174885.ece Per Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser