BengtC 0 Postad 12 Oktober , 2008 Jag har två st 280 skjöldar med olika utseende. Bägge är vanlig 280 med drevlyft utan powertrim. En äldre med en enkel arm från styraxeln och en nyare där styvajern fästs i en vridbar platta som sitter fast på skjölden ovanför vattenintaget och sedan via länkarm till arm på styraxeln. Efter som hålet i min akterspegel passer den äldre skjölden hade jag tänkt använda den med drevet från den nyare skjölden. Kan jag stöta på problem? Är den nyare versionen bättre på någon sätt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BengtC 0 Postad 21 Oktober , 2008 Jag lyfter tråden igen. Någon som vet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bergettoken 1 Postad 19 November , 2008 Jag vågar mig på en avancerad gissning: den med det extra staget är till en diesel tex aqd40, anledningen är för att få plats med styrningen mellan skölden och turbon. Utvändigt tror jag inte det skiljer på dom. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BengtC 0 Postad 21 November , 2008 Intressant! Tack för hjälpen! /Bengt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser