knoten 0 Postad 12 Oktober , 2008 Köpte en örnvik med en optimax från en båthandlare.Kontraktet visar att båten ska vara en -08.Ikontraktet står även att motorn ska vara en -08. efter ett tag visade sig att motorn är tillverkad 2006.Säger att det är samma motor.Kan man säga så? Jag har ju betalt för en-08a Någon som vet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sativa 0 Postad 12 Oktober , 2008 I detta fall tycker jag du skall höra med Wanmar.Gå in i hans sjöbod o maila honom om han inte är vaken,själv så tycker jag det låter skumt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bigl 0 Postad 12 Oktober , 2008 Hej Om det står -08 i kontraktet och inget annat är överenskommet mellan er, har du ju betalt för den årsmodellen, verkar konstigt att du då får en motor tillverkad -06 även om den är likadan. Verkar inte riktigt att du ska acceptera detta, kontakta konsumentverket angående hur du ska agera. Lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ulfa 2 Postad 12 Oktober , 2008 Är du nöjd med motorn ska du ha mellanskillnad tillbaka då du betalt för en 08. Klart en motor av årsmodell 2006 är billigare än en 2008 försäljningsår 2008. Kolla så att inte även båten är en 06:a.... Ta ett snack med din konsumentrådgivare så som rekommenderats. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
knoten 0 Postad 12 Oktober , 2008 Ska försöka få tag på konsmentrågivaren i morgon. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ulfa 2 Postad 12 Oktober , 2008 Vad står det i kontraktet? För mig var det tvärtom, jag betalade för en 2007:a men fick en 2008:a Senast ändrad av ulfa | 12 oktober 2008 | 19:53 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sturgeon 1 Postad 12 Oktober , 2008 Ringde du konsumentombudsmannen då? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 12 Oktober , 2008 Det kanske är som med bilar sen 5 år tillbaka, att det är försäljningsår som är lika med årsmodell? sen får man fråga efter tillverkningsår för att få fram årsmodell efter dom gamla normerna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ulfa 2 Postad 12 Oktober , 2008 Ja, men det skulle bli så mycket strul att byta ner sig så jag hoppade över... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sturgeon 1 Postad 12 Oktober , 2008 Det kan säkert vara likadan motorn, men det rimmar ändå väligt illa. Kompensation till dig tycker jag skall utfalla. Hur mycket är klurigare, men värdeminskningen är ju säkert ca 10 % per år första åren. Senast ändrad av Sturgeon | 12 oktober 2008 | 20:19 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
knoten 0 Postad 12 Oktober , 2008 Örnvik640 Pilothous-08 Mercury 90 optimax-08 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
knoten 0 Postad 4 November , 2008 Problemet är löst. Knoten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bella440R 0 Postad 4 November , 2008 Du måste ju skriva hur det löste sig ju! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
knoten 0 Postad 4 November , 2008 Årsmodellsbegreppet är borttaget.När motorn är identisk 06-08 räknas det från den dag då garantitiden startar enligt MarinePower.man undrar ju hur många som vet det.båthandlaren har varit förstående,om man säger så. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser