Gå till innehåll
fredag 03 januari 2025
TimmyFroberg

Märke på båt ?

Rekommendera Poster

Jag köpte min första båt i början av sommaren och sitter nu och funderar på vad det är för märke/modell på båten ? Någon som kan tänka sig hjälpa till ? =)

post-10005388-1394235643,9468_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Helt säkra ? :P Mina föräldrar har en sån båt men den ser inte lika dan ut. både längre och bredare. kankse kan bero på årsmodell ? Vilken årsmodell ni tippa på att ja hade ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nja.....är tveksam till att den skulle vara en Selco.....i så fall en väldigt tidig modell......finns hundratals olika tillverkare av små sportbåtar, på 60-70talet verkade varenda kotte göra plastbåtar...

Märket Selco missbrukas alltför ofta, kika bara på blocket.....varenda liten båt kallas för Selco, ibland inte ens rättstavat......Gråter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tycker oxå att det liknar en Selco hade själv en som jag tror hette riviera, och den är det längsgående sittbänkar i.

Kan du lägga upp fler bilder och gärna på fördäcket där Selcon är ganska lätt att känna igen.

// Stefan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den är litte skabbig men håller på att renoveras. och stolarna är inklädda och är mycket finare och defenetift SKÖNARE nu :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

HMMM, kanske inte är en Selco trots allt..  Som ni säger, alla 70 tals båtar kallas nästan för Selco..  ingen aning om vad detta är för båt.. tyvärr

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

nej inte jag heller. har kolla överallt men har bara hittat liknande båtar men inge exakt. men de kan ju lika järna va ett hemma bygge från början ? under där längst fram i Fören så sitter de ju en sån där sitts som de finns i roddbåtar. men ja vet inte.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...