Lotsenn 0 Postad 11 Oktober , 2008 Jaha då var det slut för detta året nu väntar 6-7 månader med drömmar och förhoppningar om väder och vind och starkare motor. Jag är nyfiken på hur en örnvik 550 ht uppför sig med en 70 hkr motor den jag har nu är på ynka 40 hkr finns det någon som har en dylik med större motor? Båten är så vitt jag vet godkänd med 50 hkr. Synpunkter mottages tacksamt. Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
VanerVator15 0 Postad 15 Oktober , 2008 Nyfiken hur går den med 40hk? (fart med 2-4 pers) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ThomAh 0 Postad 16 Oktober , 2008 Själv ska jag ha min båt ute en månad till, och jag tänker då inte vänta tills i maj innan jag lägger i den igen. När det är isfritt och inte kryper ner på minusgrader på natten, då är det väl bara att sjösätta väl? Köpte båten för att åka med den, och inte för att ha den stående på land /thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lotsenn 0 Postad 16 Oktober , 2008 Den gör ca 24 knop med mig ensam 2 pers ombord ca 20 4 pers ca 15 16 knop men det tar lååååång tid att få upp farten och 2 pers måste sitta under hardtoppen. Jag tappade några knop när jag monterade hydrofoiler men den planar fortare och går bättre i låg fart när jag är ensam ombord så planar den vid ca 9- 10 knop mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Robban_1985 0 Postad 17 Oktober , 2008 Fars hatt ju, var o kolla på en båt där som var till salu, tror de va en glastron dc! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lotsenn 0 Postad 18 Oktober , 2008 Fars hatt hmm ... jag tog upp båten där sist lördag eller va menar du ? he he mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser