Gå till innehåll
måndag 23 december 2024
Gäst urban-medin

Nä nu kliver jag av.

Rekommendera Poster

Gäst urban-medin

Nu kliver jag också av Gråter kliver på skotten eller när skotten kommer tillbaka.

/ Ha det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst urban-medin

Nu är jag på. På G Tungan Är mest på madrassen nu, men det vet ni ju redan. Visste ni detta då? Vad Madrassen står för? Kolla detta.

Madrassen är ett skyddsnät för ensamma människor.
En mjuk och behaglig sak att landa på.
Ett företag visserligen, men alla företag är inte onda. Vi arbetar för och vill ge människor någonstans att vända sig till.
Ett ställe dit man kan ringa om man behöver prata, ett ställe där det (finns) om man har internet att tillgå. En internetsida som går i harmonins tecken.

Något som kan ge en stund åt eftertanke och möjlighet att finna vänner på.
Kanske en stund av glädje.
Madrassen är tänkt att vara en samlingsplats för människor i den andra zonen. Ja det handlar om att man kommit i ett läge där man hamnat utanför samhällets trygga! Ramar.

Det finns inget skyddsnät längre. Det försvann i och med att allt skulle privatiseras.
Inga sjuka människor fick längre vård, det sades att det är bättre att vara fri. Fri?
Man släpper ut sjuka människor som inte klarar av samhällets lagar och förordningar.
Allt för att spara.
Spara på vad då? Tänker man genast, om man kan tänka.
Vilken kraftsamling behövs det inte av en sjuk som aldrig klarat sig själv tidigare.
Att klä på sig, gå på toaletten.
Nu, ska man helt plötsligt sköta hyra, handlingen, betala andra räkningar, deklarera och hålla sig undan? Helt sjukt.

Hur har samhället blivit? Och här står jag och har ansvaret för att det är vi själva som har valt det?
Ja, det är ju det man säger eller skyller på.
Om man är besviken och / eller har synpunkter? Gud bevare mig!
Jag kan säga att jag valde inte det här, jag valde inte att människor skulle leva i en värld där man inte bryr sig om annat än sig själva och sina pengar. Jag, valde inte att som Svensk medborgare få skulden att ensamma skulle få vara ensamma tills dom går bort och inte är ett problem längre, eller att människor med sjukdomar skulle få gå utan vård.
Jag valde inte att som Svensk medborgare behöva stå med mössan i hand och be om ett mål mat, be om tandläkarvård, eller be om att få dö.

Nej det här landet har rämnat och man kan bara be om att det finns en högre makt som en gång och då när det gäller i evigheten. Att de som lever på andras olycka, får sitt straff.
Det är min åsikt och jag heter Urban Medin.
Kanske man tycker annorlunda, ja man behöver som sagt inte vara inne på madrassen. Här har vi åsikter och i ett sverige idag, än så länge. Får man ha egna sådana.

Men vem vet, i framtiden!

Det är Madrassen och mycket mycket mer. Välkomna Glad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Madrass och ...kliver på Skotten... har uppenbarligen helt andra betydelser för dig än för mig...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst urban-medin

Glad Ja, fast det beror kanske på i vilket sammanhang det menas.

Jag tror nog att vi har samma uppfattning av vad som menas, eller hoppas iaf det.
Har du följt trådarna och sett, så kanske innebörden får en helt annan betydelse än vad du nu syftade eller hoppades på.

Jag tror och har nog  ingen anledning att förklara det för dig här och nu. För jag ser inte Peter K i sammanhanget, men det gör kanske du och då är det bara att beklaga.

Prova något annat, madrassen t.ex.
Urban Medin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, och vad jag sett i en annan tråd har dina något att göra med en vinflaska och en viss Tommy om jag förstår saken rätt..?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vet inte vilka trådar du menar exakt, men att du och Skotten trampar varandra på tårna och kanske andra mer lättömande kroppsdelar är väl något som pågått i några år nu? Fattar inte varför riktigt, vem eller hur det började, men det känns ointressant.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...