Gå till innehåll
måndag 03 mars 2025
Mangen5

Skum annons eller misslyckad bildlåning?

Rekommendera Poster

Många som snor bilder från höger till vänster.. och inte många som vet/eller bryr sig om vad copyright är för något. Orkar väl helt enkelt inte ta en egen bild...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har själv råkat ut för det två gånger, folk som lånat bild på min båt på sailguide och lagt på blocket...

Måste ju kännas lite märkligt att försöka sälja ett objekt som inte stämmer överens med det på bilden??

Ha´ t pent Smoegen

Senast ändrad av smoegen | 11 oktober 2008 | 01:39

Senast ändrad av smoegen | 11 oktober 2008 | 01:40

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst urban-medin

Det var väl ett eller ett par år sedan, hur gick det med det. Blev det någe?

Mvh/ Ovan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Rätt så vanligt med stulna bilder eller färdiga produktbilder. Kollar jag på en annons så vill jag ju ha en bild på den faktiska varan som säljs annars kan det kvitta.

Skulle man stöta på att en bild man själv tagit använt av någon annan så är det väl bara att kontakta annonssidan och kräva att de tar bort bilden.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Motorn hänger ju jämte en del andra motorer. Så den enkla förklaringen är att ägaren lämnat in motorn på vinterförvaring och i samband med det satt in annons den 27 aug.

Personen som förvarar motorn skulle konservera den men glömde fylla på motorolja

startade motorn och den havererade.

Då sätter han in annons den 3 okt för att bli av med skiten och hoppas att allt ordnar sig till våren.

Det måste väl vara så?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

klart att det var så det hände, men han upptäkte det inte förän i höst för förra sommaren var så regnig, så han inte hade båten i sjön och i sommar var han upptagen med annat. Dock hade han varit förutseende och tagit bilden redan år 2006Tyst

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...