Yamma 0 Postad 10 Oktober , 2008 Hej! Jag är grymt sugen på att inhandla mig en Yamarin 76 DC. Rådande ekonomiska kris verkar ha fått många desperata båtförsäljare att sänka priserna senaste månaden. Frågan är om ni tror att priserna kommer sjunka ännu mer under hösten / vintern ? /Mathias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PiOh 0 Postad 10 Oktober , 2008 Nimbus varslar, Utter varslar, Rassy och Najad säljer mindre. Ibiza skär ner. Lagren av osålda båtar är nog rätt stora både hos tillverkare och återförsäljare. Oavsett vad dom säger så är det nog rätt tungt för dom och det blir nog tyngre innan det vänder. Hörde att tex Skene Järn har mycket osålt. Om du huserar i södra sverige så kan det vara läge att kolla med dom. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatricS 2 Postad 10 Oktober , 2008 JA - lite till kanske. Håller på att sälja min Yamarin 6420 -05 (på Blocket) och vet hur folk kan reonera nu eftersom vi sökte hela hösten -06 och framåt och bestämde oss i feb-mars -07 att köpa våran. Tror dock inte att några riktiga skambud kan gå hem - men det skadar ju inte att försöka - du kan inte få mer än ett NEJ! Vill själv ha en Yamarin 76 (eller 68) men hustru har bestämt att vi ska ha husbil nu och då blir det så:-) Eller så får vi inget hyfsat bud på vår båt - som vi kan acceptera - och då får vi behålla båten - min drömbåt - YES!!!! . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yamma 0 Postad 10 Oktober , 2008 Är det frun som bestämmer ? Hemma är jag chef på jobbet, på jobbet är jag chef hemma Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatricS 2 Postad 10 Oktober , 2008 Ja - känner igen det resonemanget! :-) Tjänster och gentjänster - ett givande och ett tagande - för att få .. ja för husfridens skull. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mainship 2 Postad 10 Oktober , 2008 Man kan aldrig vara säker på utvecklingen men jag tror att det är större sannolikhet att priserna kommer at gå ned än upp. Men är man sugen så är man. Man kan aldrig ersätta förlorad tid. Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser