Gå till innehåll
söndag 22 december 2024
guzzlon

Tjäna 500000kr

Rekommendera Poster

Båtbytardjävulen har slagitklorna i mig igen,jag skulle behöva få ihop 500000kr tills i vår.

Finns det nån som har nån bra ide??

Om jag extraknäcker varje helg från nu till i slutet på april så får jag nog ihop 120-130000 nånting, om man nu kan ragga jobb till varje helg och strunta i hem å familj...

Alltså..jag behöver en bättre ide!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vänta ett par månader så hjälper nog lågkonjunkturen till, fast det är klart att din sjunker väl också i värde, det är ju dock mellanskillnaden som är intressant, fast skall du upp i miljonklassen på båt så kommer dessa att rasa rejält i pris.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nästa båt kostar i dagens läge 700-800000kr så det är ca 500000 i mellan jag behöver.. Mellanskillnaden är nog konstant eller kanske lite minskande beroende på marknadekonomins utveckling.

Det tillkommer ju alltid kostnader för transport osv. vid båtbyte också, så mer än 500 är självklart välkommet...Glad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

njäe.. inte en halv mille i lån på båten inte..

Här i Dösnack hade jag hoppas på lite fler spektakulära förslag...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men för fan gör ett bankrån då eller prostituera dig, samla tomburkar i parken eller nåtOskyldig, för spara ihop en halv mille till nästa säsong tror jag blir tufft.....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

För ngn månad sedan fanns det väl ngra kontrakt på detta forum,men dom är nog redan fixadeRynkar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

1 miljon returburkar....det vore nått...typiskt att man nuförtiden mest hittar importerade burkar Rynkar... 250000st 2kronors petflaskor låter enklare,har nog redan 3-4 styckenObestämd

Men kul att förslagen börjar ösa in...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Ställ upp och byt identitet, ta någon gangsters straff sitt inne några månader, betalas bra för och papper mm ordnars lätt.

post-15930-1394235643,693_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst urban-medin

Om en månad som någon sa, handla som f-n båtar och sälj dom i vår Flört

Senast ändrad av urban-medin | 11 oktober 2008 | 01:03

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu har jag samlat ihop 12st Pet-flaskor som jag druckit upp innehållet i..Så jag är nog lite närmare målet. Sorgligt nog så har jag blivit tvungen att köra igång en badrummsrenovering här hemma i huset(Regeringen har sagt sitt å bestämt) så nu ligger jag ännu risigare till.Behovet är nu nog snarare 530000kr.sucksucksuck..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Badrumsrenovering för 30 tusen. hahahahahaha

Ska du byta handdukar eller ???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Oj, det blir många handukar det Förvånad. I övrigt så tog jag i lite med 30, budgeten ligger på 20 Glad,vi får väl se hur det går, är själv en händig hantverkare så jag behöver inte bli skinnad på det..Bara mattläggaren (om det blir matta, regeringen är inte så övertygad) men han brukar jag jobba ihop med så han kommer inte att öka på sin förmögenhet här inte.Blir det Kakel/klinker (vilket regeringen förespråkar) så gör jag allt själv...Ska vara klar till jul hoppas jag...

Önska mig lycka till!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bli politiker. Dom stjäl och rufflar och skapa egna lagar och regler.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är väl bra att matta ner i badrummet. Blir inte så halt då Cool

Undra vart huvudämnet tog vägen ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

OK, här kommer ett allvarligt menat råd... Behöver du bara 500.000:- Nöjer du dig med dollar så är det ju en skitsak att spela ihop det på poker. Sälj din nuvarande båt, din bil och ev bohaget sånär som på datorn. Dega in på lämplig pokersite (förslagsvis nån som accepterar jänkespelare) Gå in på ett High Stakes-bord o slaska runt lite. Förr eller senare vinner du. Väl? Kanske?

Hursomhelst, du kan dubbla insatsen på bara några potter/minuter och skulle du förlora allt så köp en roddbåt o börja om i livet ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Precis här under vid sidans slut, så står det ju... Tjäna 4000 kr om dagen (Goggelannonsen).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det har gått åt helvete..

1- Hade säkert 30 tomma pet flaskor undanstoppade i garaget,men tro det eller ej så hittade gumman dom och pengarna rök raka vägen in i hushållskassan Rynkar..

2- För andra gånden på en månad så är jag sjuk!! Nu med halsfluss och en jäkla massa röda kliande utslag över hela kroppen Gråter.Var på vårdcentralen i torsdags (11/12) och fick träffa Mohammed djungeldoktorn (ser ut att komma från afrika) han hittade halsfluss och sa att jag hade psoriasis!!!Förvånad Fick penesellin mot halsen och nån kräm för utslagen.. I helgen har allt blivit värre, många fler kliande utslag och igår måndag började jag att må riktigt illa och fick feber igen.Ringde på VC och reklamerade besöket hos djungeldoktorn och fick ny tid till en polsk läkare. Denne ST-läkare hämtade nästan omg. sin äldre polska kollega som började med att skämtsamt fråga om jag lekt med rödfärg! Näe sa jag jag har inte en röd båt...Dom kom i allafall fram till att jag knappast har psoriasis som djungeldoktorn skrivit i journalen men dom hade heller inte nån aning om vad utslagen beror på..Fick lämna blod för provtagning, misstänkt körtelfeber, och sluta käka penecellinet mot halsen, då det kanske var det som gjorde mig mer prickig.Men va faan sa jag, prickig var jag ju innan jag fick den medicinen!!!Men nej då, det kunde absolut vara så att jag blivit mer prickig av penecellinet... fortsättning följer nog..

3- badrums helvetet... Ligger grymmt efter tidplanen, hinner aldrig klart till jul.Det blev kakel å klinker trots allt och gör man allt själv och samtidigt är sjukt så tar allt en jäkla tid. Har i allafall fått tätskiktet klart och börjat lite smått med nedersta kakelraden som måste passas in efter golvlutningen, hoppas att jag hinner hänga kakel och lägga golvet till helgen men det är knappast troligt..Den som lever får se..vad gäller budgeten så ligger även den risigt till,är nu uppe i ca 26000 och då fattas fortfarande nytt innertak och all belysning.Inga nya handukar är heller inköpta Flört

4- Till och med jag börjar att inse att nått båtbyte med 500000kr upp emellan inte kommer att ske till våren Rynkar Får nog åka Maxim några år till då det nu även kan vara båthusbygge pg. nere på båtklubben....Tur att Maximen i grund å botten är en bra båt...För ett fint båthus vill man ju absolut ha innan man köper en större finare båt...

Önska mig lycka till med allt, å håll tummarna för att jag få bli lite friskare...

/andreas

Senast ändrad av guzzlon | 16 december 2008 | 21:33

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

gör som ni män alltid brukar göra. ring hem till mamma. då löser sig allt.FlörtKyss

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Kalman

Hej guzzlon. din stackars sate........

Här kommer diagnosen.

Du lider av antiboatus absensus con observum mea purpurum .

Det är svåtr med latinet men jag skall försöka översätta. Trot eller ej.

Abstinens pga avsaknad av båt och pockar på uppmärksamhet med röda utslag som syns.

Ja, lite som köksfranska då men det är väl solklart?

Det hjälper inte att ringa mamma. Morsor gillar inte att man har båt och är ute med den.

Fråga min.

Recept på botemedel. Sätt dig i båten och grunna en stund och planera sommaren 2009.

Krya på dig!

Hälsningar

Dr medicus proffeus in genius

Kalman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Här kommer ett annat förslag. Jag hade en jobbarkompis som tjändae extra som försökskanin. Vad han gjorde var att delta i olika kliniska tester av nya mediciner för att se vad det var för biverningar o dyl. Ibland fick han sockerpiller och ibland real stuff och mådde självklart därefter också. Men han fick betalt, men har ingen aning om hur mycket. Men det kan ju vara värt att kolla (kanske??)

Lycka till!

Senast ändrad av kema | 27 januari 2009 | 13:41

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Uppdatering.

1. Djungeldoktorn hade rätt jag har Guttat-Psoriasis. Smörjer fortfarande med kortisonkräm och går även på ljusbehandling 3dar i veckan..Utslagen börjar att lägga ner sig men det är en seg kamp..

2. Badrummet är klart det blev kakel å klinker, brunt golv och vita väggar med lite blingbling plattor på vissa ställen,jag ska lägga upp ett par bilder...Har lagt ut ca 30000kr på det men då har jag bytt till mig vissa prylar.Allt jobb har jag gjort själv utom flytspacklingen av golvet där tog jag in hjälp och det var det värt i senare skede när golvet skulle läggas...

3. Några 500000kr till ett ev. båtbyte har jag inte fått ihop men jag har nog ett 30tal petflaskor igen...Får väl ta upp den kampen igen nu när badrummet är klart...

Hare!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...