Gå till innehåll
lördag 30 november 2024
Gäst urban-medin

Jag är orolig.

Rekommendera Poster

Gäst urban-medin

Man läser tidningarna, kollar nyheterna och jaha. Har miljardbonusarna nu ställt till med den depression av kaliber 12, som vi alla förstod skulle komma?
Jag lider med arbetarna på volvo, vart ska det här sluta? Stackars människor. Tror ni att det är slut med krisen i.o.m den fantastiska räddningsauktion nu världen skådar. Eller blir det barkbröd till frukost i fortsättningen?
Kan det vara så att det är pensionspengarna som ska rädda bankerna, så att man kan fortsätta leken på detta dagis med bonussystem som man tycker att man är värd för att man gör ett så bra jobb? Du milde, kan det bli krig i spåren av denna kris? Anarki? Ja vem vet vad som komma skall, det kommer att bli enormt billiga båtar om ett tag och uppsägningar där med. Var så säker...... Man kan ju hoppas att Mona och vetterstrand fixar detta sedan, ja det är vad som väntar Förvånad bra va?

Nej vad som oroar nu, är vad som kommer efter detta. Efter Mona?
Är det här början på slutet tro?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är glad så länge Mona håller ordning på sina egna plastkort

Hoppas verkligen inte på Mona, hon har alla drag som en mytoman, bortförklaringar och ursäkter. Nä, jag röstar på Mollan.nu, med hennes fotokunskaper och hennes båtrenovering blir det säkert betydligt bättre än med Mona Salin vid rodret,,, med frågan är.. Är MABE Sosse, ingen aning..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, allt detta är ju helt och hållet vår nuvarande regering ansvarig för...och Mona är vår frälsare. Skulle inte tro det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst urban-medin

Ja så kommer det att låta, igen Flört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, jag håller med dig att det är synd om de som jobbar på Volvo. Men än så länge är det bara varsel om uppsägning. Det är klart att en del blir uppsagda men kanske inte alla. Vi får väl hoppas att det löser sig så fort som möjligt men vi kan nog räkna med en lågkonjunktur som varar hela 2009 och en bit in i 2010. Tragiskt.

//Danne//

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skulle Mona och Maria lösa världsproblemen? Oj, vilken tilltro till några som inte har andra recept än skattehöjningar. Jag har fullt förtroende för nuvarande regering och är övertygad om att krisen blåser av - även om en och annan finansvalp och direktör får sig en lusing.

Carl_axel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst urban-medin

Ja och vad gör man inte för att någon ska agera lite i den här tråden. Nej men visst är det för...igt med de som förlorar sina jobb nu. Det är många i slutänden. Kan bara hoppas att arbetsförmedlingen kan hjälpa dom. Det går nog med hot om uppsägning av a-kassan. Sedan om dom blir sjuka. så finns ju försäkringskassan!!! Ellerhur Orven Skrattande 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...