Skabblusen 1 Postad 8 Oktober , 2008 Tja! Jag är en skogsmulle som har börjat fundera på att segla. Vad jag skulle behöva är att lära känna någon som vet vad det innebär, så jag kan fråga och få lite tips och trix. Jag kommer från skogstrakter och har motorbåt, men det där med segling och hav kan jag ingenting om. Jag funderar på att ta skepparexamen under vintern. Det är väl en bra början? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 497 Postad 9 Oktober , 2008 Hej Om du skriver var i Sverige du bor så tror jag att det är lättare att få någon intresserad. I alla fall om du inte bara vill ha råd via internet. Skepparexamen är en bra början, men det går bra med förarbevis också. /P Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 9 Oktober , 2008 En titt i sjöboden säger att Skabblusen är från Skåne. I dag är det väl oftast ett krav för att läsa skeparexamen att man redan har förarbevis. Skabblusen - om jag skall segla min båt till Stockholm tidigt nästa våren (vilket jag funderar på) så har jag plats för några praktikanter/besättningsmän. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser